Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235693 av Nissegossen
Trilafon injektioner håller mig borta från inläggning tack vare kontakt med ssk var 14de dag, då ser personal direkt om man inte är normal och kan tidigt slå larm. Samt att jag är fininställd vad gäller dosen numera endast neråt i dos. Jag har en låg dos numera och märker själv och vidtar åtgärder om det skulle vara en psykos på gång. Då försöker jag se till att jag får sömnen. Sömn är A och O vid psykossjukdom Eftersom jag ser till att stävja en blivande psykos har jag inte varit inlagd sedan årsskiftet 1986-1987. På den vägen är det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235714 av Geta
Admin1 har predikat om att vi inte ska slarva med medicineringen. Därför har jag varit särskilt noga sedan jag började på Viska. Tror att det är därför som jag inte varit inlagd senaste 15 åren.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235780 av Admin1
Fantasio du får inte slopa Clozapine för att du skall upp på morgonen. Du kommer att vakna ändå om du tar Clozapine. Du får ständiga psykoser om du gör så och blir bara sjukare och sjukare. Du måste bryta den onda cirkel du hamnat i genom att alltid ta Clozapinet. Du kommer att hamna på gruppboende om du blir lite sjukare.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1235781 av Fantasio
Jag förstår. Jag tog Clozapine igår och gick och la mig tidigt. Mamma frågade hur jag sovit och hon blev glad att jag kom i säng tidigt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1235806 av Fantasio
Jag tror att Geta kommer på andra plats vad gäller att hålla sig ifrån inläggningar. Bra jobbat!
Mer
4 år 1 månad sedan #1235947 av Admin1
Nissegossen är nog etta och sedan kommer jag och efter mig Geta.