Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225843 av IngeF
Dessverre var Latuda enda verre, fordi da kastet jeg opp hele tiden. Å spy ukontrollert ute blant folk er verre enn å skite seg ut. Ellers var Latuda klart det beste jeg har brukt, så det var rett og slett jævlig bittert.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225844 av memphis
Hahaha! Ursäkta att jag skrattar Inge, men det är så dråpligt bara :rotfl. Synd att det var så dock, om det annars var en bra medicin. Drummer skulle ju få latuda och talade sig varm över det. Men sen vart det tyst, så det kanske inte gick så bra.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225859 av IngeF
Jeg var blant de aller første som fikk det i Norge. Selv om min psykiater ikke har lyktes med meg, har jeg intet å klage over angående medisiner. Han har vært veldig villig til å forsøke det meste.

Geta skrev: Min teori är att demens beror på depression tidigare i livet som man inte kunnat härbärgera.

Min mor har aldri virket deprimert, men hun har vært uheldig med sine graviditeter. Før hun fikk to barn med CP, som er bortimot statistisk umulig, hadde hun en spontanabort. Det må være en sammenheng. Jeg har blitt helt fiksert på å grave i alt dette, men det hjelper jo ikke egentlig.

Fantasio skrev: Jag har svårt att acceptera min diagnos, skulle jag vara en av de sjukaste i min hemstad? I perioder anser jag mig helt frisk, men har idag haft tid att grubbla. Visst är jag sjuk, visst behöver jag min Clozapine-dos.

Har inte några biverkningar annat än trötthet och dreglande, men det kan jag inte skylla på. Jag ska göra ett allvarligt försök att sköta mig.

Läkaren jag träffade vid senaste inläggningen var inte allför glad att se mig igen, hon vet om mitt slarv. Du som slarvar med medicinerna, varför gör du det?

Jeg vil aldri oppfordre noen til å forsømme sin medisinering, men jeg har samtidig veldig liten tillit til helsepersonell fordi jeg har funnet ut så mye selv som de latterligjorde og ikke trodde på.

Da jeg endelig fikk tryglet og truet dem nok til å se etter, medga de at jeg hadde rett, men at de ikke kan gjøre noe særlig med det. Lurer derfor om det var grunnen til at de var så motvillige til å se etter?

Angst er en ting, men å være fullstendig livredd og oppløst ante jeg ikke hva var før akutt paranoid psykose.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225911 av Admin1

Inwatto skrev: Levaxin behövs för att sköldkörteln inte längre producerar ämnesomsättningshormon. Tror inte du kan sluta med det, Memphis. Jag har slutat med Litium för 15 år sedan men käkar Levaxin fortfarande.

Enligt Läkartidningen kan man oftast sluta med Levaxin efter man slutat med litium.
www.viska.se/nyheter1/2-biverkningar/813...ter-litiumutsattning
Mer
4 år 2 månader sedan #1225965 av IngeF
En vanlig fastlege burde vel vite det med sikkerhet? Trenger neppe psykiater for å ta rede på det. Jeg har alltid trodd at en slik skade var permanent.Om det ikke er det, så kan ikke Inwatto ha blitt godt nok fulgt opp. Han må jo har fornyet resepten noen ganger i løpet av 15 år. Kanskje det bare er av gammel rutine?
Mer
4 år 2 månader sedan #1226012 av Amandara
Jag håller på att trappa ner venlafaxin från 225 mg. Sakta för det är en jävulsk medicin att sätta ut för mig., jag är sjukt känslig för den. Läkaren gick med på att prova att successivt sätta ut venlafaxin helt. Men det funkar inte. Haft en skithelg. Ångest och oxascand. Sett mig själv hänga och dingla i en snara och lilla skyddslösa Loppan ensam. Självmordssug. Men livet av mig kommer jag aldrig ta, då är risken större att jag börjar snusa.

Venlafaxin är SNRI....min läkare säger att noradrenerga mediciner kan påverka så att man får urinretention vilket jag har och som är anledningen till att jag vill bli av med venlafaxin. Men som det är nu får min läkare sätta in SSRI som motsvarar venlafaxindosen. Såhär kan jag inte leva.