Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
7 år 3 veckor sedan #919120 av Undrande

Fantasio skrev: Jag har slutat ta mitt Lergigan, är nog över en vecka sedan senaste dosen. Den har jag tre gånger om dagen, den är psykiatrin generös med. Problemet är att den inte gör något för mitt mående, ett rent sockerpiller. Att ha den som ett medel mot ångest är ett hån, kan inte läkaren något om just ångest?

Alltså... Psykiatrin har egentligen en grundproblematik och det är ju ångest. Ok inte för alla men 80-90%. Det är naturligtvis ett hån med Lergigan, Atarax och Nocinan som ångesttabletter.
Nu har jag Zyprexa mot ångest och sömnproblem. Det är nog inte heller klokt... Jag märker bara biverkningar, vilket ju är anledningen till att jag fått dem, jag har ju varit inlagd rätt nyligen och Zyprexa var ganska hatad. Här på Viska ser vi också två grupper, älskarna och hatarna.
Lergigan fungerar bara ett par dagar och då är det frågan om det är så bra då patienten tenderar att ligga och vila seg som attans eller sova, patienten kan också få restless legs.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919219 av Admin1
Att man slarvar med medicinen kan bero på glömska dvs sämre kognition. Men man kan vara omedveten om sin sjukdom och anse sig frisk och därför inte behöva medicin. Ungefär 50 % saknar sjukdomsinsikt.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919266 av Nissegossen
Att avsluta medicineringen själv, det misstaget gjorde jag ofta när jag var nyinsjuknad, detta tills jag lärde mig ta medicinen när jag skulle och numera tar jag medicinen för en psykos hotar med döden som följd om jag får en psykos i dagsläget vad jag tror.

Man kan säga att avsluta medicineringen gör många med sjukdomen, detta förr för biverkningarna på de medicinerna var hemska och man mådde mycket bättre när man slutade med dem. Jag lärde mig trots det att ta dem. Dessutom har ju vården skickat hit en som ger mig injektionen och det var 14de dag. Han ser ju direkt om jag mår dåligt, förövrigt även förr, då de fick träffa mig då. Injektioner bör alla som är benägna att sluta med medicin ha, detta för att då kommer man inte undan medicinering och vården hämtar in en om man inte ställer upp själv. Då får en polispatrull i uppdrag att hämta en, punkt slut om de så skall riva huset för att få tag på personen. Skadorna på huset får du själv betala om du inte öppnar dörren frivilligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #919295 av Geta
Jag håller med om att biverkningarna på neuroleptikan förr var hemska.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919336 av Nissegossen
Usch!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #919338 av Geta
Om man inte var utslagen av sina psykoser och schizofrenin, så blev man det av medicinerna.