Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
4 år 2 månader sedan #1224606 av IngeF

Admin1 skrev: Litium verkar förebyggande och bäst mot manier och sämre mot depression. Litium har nervskyddande effekt och bipolära med litium har 40 % lägre risk för demens.

Gjelder det alle typer demens?
Mer
4 år 2 månader sedan #1224639 av memphis
Varför jag "slarvar" just nu är för att jag sover när det är dags för morgonmedicin (Lithionit) . Sen när jag vaknat kommer jag helt enkelt Inte ihåg det. Det är på kvällen dock som jag tar det antipsykotika, och den medicinen kommer jag ihåg. Så ligger det till. Hur jag blir utan litium vet jag inte. Jag har ätit den så länge.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224789 av Admin1
IngeF,
De skrev enbart demens och ingen specifik demensdiagnos för det finns flera.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225027 av Fantasio
Jag har nu medicinerat, det blev hela åtta tabletter. Jag tycker jag är duktig. Jag hoppas på att bli trött.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225036 av IngeF

Admin1 skrev: IngeF,
De skrev enbart demens och ingen specifik demensdiagnos för det finns flera.

Ja, det finnes mange typer og årsaker til demens, og de undersøkninger som har vært gjort er veldig enkle. Tror min mors demensdiagnose er grunnen til at jeg ikke får sove, uansett hva jeg tar.

Da min far ble syk, merket jeg at noe var veldig galt, også før den fatale hjerneblødningen. En av de mest praktiske menn jeg vet om, hadde plutselig store problemer med høyre og venstre. Alle andre påstod at jeg var altfor negativ. Jeg synes det er de andre som lukker øynene.

Legene var veldig unnfalne synes jeg Skal man være syk, er det bedre i byen. .

Jeg gjør det jeg kan for å skjøte både mors og mine egne medisiner. Hun tok seg av sin far da han fikk Parkinson, og de tok unna så mange psykotiske tilbakefall hos meg, men er redd denne oppgaven er altfor stor for meg.

Hjelp fra hjemmetjenesten vil hun ikke ha. Mine foreldre har alltid vært av den gamle skolen slik sett. Det gjelder å klare seg selv for enhver pris. Jeg har mislyktes totalt.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225726 av memphis
Jag har nu fasat ut litium helt och hållet, och min kroniska förstoppning har gått över. Så småningom när kroppen återhämtat sig från litiumet, kan jag även sluta äta levaxin. Litium är ett gift att äta. Jag äter nu bara två mediciner. 400mg seroquel depot och levaxin. Det känns bra.