Det borde vara lättare att få Valium?

Mer
4 år 10 månader sedan #1161174 av Cosmos
Varför då? Yr i huvudet?
Mer
4 år 10 månader sedan #1161176 av Geta
Mådde så dåligt!
Mer
4 år 10 månader sedan #1161182 av Cosmos
Minns att jag gick i flera år på en benzo som hette Temesta. När jag träffade min nya läkare nästan skrek han att jag absolut inte fick fortsätta med den. Så han bytte ut den till Sobril. Den gick jag på i många år men trappade ut den utan problem. Jag antar att det är det som gäller: Ytterst långsam nedtrappning.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1161196 av MsTibbs
Jag har SNRI Venlafaxin/Efexor. Har inte varit deprimerad sen jag fick den inlagd för ca 1,5år sedan. :)

Charlie2 varför topsade du öronen?

Jag gör det, men har aldrig kopplat till medicin?
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1161201 av Cosmos

MsTibbs skrev: Jag har SNRI Venlafaxin/Efexor. Har inte varit deprimerad sen jag fick den inlagd för ca 1,5år sedan. :)


Prövade Efexor när allt hopp var ute om att hitta en lämplig medicin för att minska ångesten och med den depressionen. Men... jag mådde illa av den, värst var det en timme efter intaget. Jag klagade hos läkaren som bara förkunnade att illamåendet skulle gå över. Det gjorde det inte.

Då träffade jag en läkare på en annan mottagning som förstod detta och gav mig SSRI Seroxat/Paroxetin. Jag hade vid det taget slutat hoppas på att någon medicin kunde hjälpa mig så jag stoppade väl i mig de där utan någon större entusiasm. Men undret skedde. Efter bara någon vecka kände jag hur ett ok började lyftas av mig. Nu släpper jag aldrig den medicinen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1161203 av Nissegossen
Stäng ned knarkaffären!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum