Det borde vara lättare att få Valium?

Mer
4 år 10 månader sedan #1160964 av memphis
Det beror ju också på vad man som person personligen behöver. Behöver man bli aktiverad? Ja då är kanske SSRI bra medicin. Behöver man bli lugnare är benso bättre. Själv är jag typen som behöver bli lugnare än vad jag naturligt är. Och där kommer seroquel med i bilden. Nu har jag druckit i kväll och kan inte ta seroquelen just ikväll. Knappast benso heller. Man får ha lite omdöme när det gäller ren sprit alkohol och mixa med mediciner. För man vill ju inte - som Nissegossen varnar för- hamna med en lapp på stortån.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160990 av Nissegossen
Jag har Quetiapine, jag dricker på den, men valium och övriga benzo är stor överdödlighet på även utan alkohol. Håll er borta från benzo.

De jag tidigare kände som tog benzo tror jag är döda

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1160993 av Nissegossen
Möt svårigheter utan benzo, låt bli det och åtminstone lev längre än jag. Blir i Augusti 69 år och tänker bli äldre en så, om Gud vill, ha det som ett riktmärke

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1160998 av charlie2
dom ser goda ut ju.




när jag gick på ssri för många år sedan cipramil så petade jag sönder mina öron med tops under en sommar och petade rejält med tops i öronen och sedan så sov jag inte på flera veckor heller av den.

så jag vet vad jag snackar om man kan bli hypermanisk av ssri och speedad och uppe i varv av den.

när jag gick på cipramil så petade jag sönder mina öron med tops under flera månaders tid och sedan så fick minnes luckor av den också.

som sagt man kan hlihypermanisk av den ju.:oops: :cry:



jag tyckte inte att det var så kul attbankain tops i öronen under flera månaders tid eller att få minnes luckor mm avssri.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160999 av Geta
Personer med manisk depressiv sjukdom kan bli maniska av antidepressiva.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1161000 av charlie2
hypomani kan man få av ssri ju.

www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/hypomani/

kan man få av SSRI.!

jo jag har en liten släng av det också tror jag med.:oops: :cry:

Med valium så hade jag sluppit dessa tvång eller hypermani.

ja precis ssri kan man bli speedad av och få svårt att sova och bli uppe i varv och få hyperamin också av den och bli manisk och speedad mm.:cry:

mina egna erfarenheter av ssri är negativa skulle ha fått valium istället motångest och att bli lugn på.

Tänk om jag kunde ha fått valium för många år sedan i stället för ssri som inte hjälper alls mot ångest eller stress eller oro.

jag talar från egen erfarenhet den.

tänk om jag hade fått valium istället för ssri då så hade jag sluppit att bli kastrerad eller att banka in tops i öronen under flera månaders tid..

jag tyckte inte attdet var kul att bli hypersmnsik av ssri och peta öronen med tops under flera månader stid att banka in tops i öronen .
eller att få hyper manin av dessa ssri piller.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.