Lamictal?

Mer
17 år 7 månader sedan #49636 av Sofie
Lamictal? skapades av Sofie
Någon som har erfarenhet? Man diskuterar ett byte från Haldol till denna medicin.

/Sofie
Mer
17 år 7 månader sedan #49640 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lamictal?
Jag själv har inte haft den medicinen, men jag har haft Haldol.

Om det inte är nödvändigt på grund av graviditet så undrar jag varför det kommer på tal, om du nu fungerar på Haldol?

Jag tycker i sådana fall varför inte pröva på Abilify?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #49642 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Lamictal?
Nissegossen,
för ett år sedan frågade jag om att få byta neuroleptika... blev då nekad mina två förslag, Abilify och Respirdal.

Nu har jag haft en ny kris och råkat träffa några andra psykiater, bland annat en överläkare. (som om det hade någon betydelse??? öl....???!!!)

Man har nu kommit på den ljusa tanken att Haldol sänker mig litet för mycket så att jag blir både trött och deprimerad,

(något som jag själv insett för länge sedan genom att läsa FASS, men tålmodigt svalt min medicin ändå)

men jag vet inte. Ibland är jag ju glad och pigg ändå, trots Haldolen.

/Sofie
Mer
17 år 7 månader sedan #49643 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Lamictal?
Just det,...
det hade inte med graviditet att göra.

dessutom ska jag träffa den nya ordinarie psykiatern på onsdag för första gången tillsammans med min kontaktperson sedan 6 år.

/Sofie
Mer
17 år 7 månader sedan #49644 av Spinoza
Svar från Spinoza i ämnet Lamictal?
varför nekades nu risperdal eller abilify?
Mer
17 år 7 månader sedan #49645 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Lamictal?
Man ville inte riskera att byta ut en bra medicin som Haldol som jag hade fungerat på så pass länge mot ett alternativ som Abilify framför allt. Abilify är relativt ny på marknaden, man har inte så mycket dokumentation ännu av dess effekter, var vad man sade mig. Möjligtvis skulle jag bli varvad på Abilify och manisk.

/Sofie