Lamictal?

Mer
17 år 7 månader sedan #49646 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lamictal?
Om de nu tycker att Haldolen sänker dig för mycket, Sofie, så undrar jag i alla fall varför de inte sätter in Abilify!
Den meddicinen har stor potential och borde tillsammans med Risperdal vara förstahands alternativ!

Kan verkligen inte förstå dina läkare!

Men det är ju så att alla mediciner inte passar alla!

Men dess mer undrar jag, vad håller de på med egentligen?

Du borde ju få lov att testa! Svagt av dina läkare, Sofie!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #49647 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lamictal?
Vad menar de egentilgen! Först säger de att Haldolen sänker din tröskel och sedan när du själv kommer med alternativet Abilify, så slår de bakut och säger att den höjer ditt stämmningsläge för mycket!

Jag har svårt för att fatta det!

Absolut att du skulle själv få pröva! Mycket svagt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #49648 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Lamictal?
Du gav mig ett gott skratt där, Nissegossen.
Problemet är att jag har träffat olika läkare. Jag är väl helt enkelt en svår nöt att knäcka. Sjukdomen går också i skov. Mellan mina "dippar" så fungerar jag nästan på samma sätt som normala människor, vilket förbryllar förmodligen...


/Sofie
Mer
17 år 7 månader sedan #49651 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lamictal?
Jag själv fungerar "normalt", alla säger om mig att det går inte att se på mig att jag är sjuk eller står på medicin!

Till och med min förra sambo säger likadant!

Jag kan tala om att några grava medicin störningar av biverkningsart har jag inte trots 32 års medicinering utav tung depåneuroleptika!

Det är oförsvarligt av läkarna att de för det första vill bryta en vinnande rad, som du vunnit på! (Haldol) och då också neka dig den bästa medicin jag själv någonsin prövat på! (Abilify) Tyvärr var det så, att den passade inte mig!

Men det får man ju avgöra först när du får lov att pröva den!

Den ger en sådan höjning av livskvaliteten att det är stor synd och skam att de inte sätter in den på dig!

Lycka till!! Ta och skriv ut tråden och visa din läkare på Onsdag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 7 månader sedan #49666 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Lamictal?
Förutom att Lamictal är en epilepsimedicin fungerar den som stämningsstabiliserare.
Mer
17 år 7 månader sedan #49671 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lamictal?
Väldigt bra att du kom med inlägget Sylvia! Vet man inte hela anamnesen skall man ju egentligen inte yttra sig! Jag gjorde det i alla fall! Detta för att jag glömmer ibland att på siten dyker upp andra diagnoser än ren Schizofreni.

Men Lamictal förstår jag ju bättre nu, varför han vill ändra på det, men Sofie?

Vad hade läkaren för förklaring till att han ville ändra medicineringen?

Om man tar en psykosmedicin som fungerar och läkaren vill byta den utan att förklara varför så undrar jag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum