Lamictal?

  • /Sofie
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #49932 av /Sofie
Svar från /Sofie i ämnet Lamictal?
Tack Sylviaplath för långt och innehålsrikt svar. lugnande..

Ännu är det för tidigt att märka någon skillnad. I morse kände jag mig litet yr och snurrig bara någon halvtimme efter första medicinintaget av Lamictal + Risperdal. Har fortfarande en del Litium kvar i blodet, 2 dagar kvar av den medicinen.

/Sofie
Mer
17 år 6 månader sedan #50882 av Affektivitet
Svar från Affektivitet i ämnet Lamictal?
Jag har kombinationen zeldox, lamictal och seroxat.

Vad har ni för styrka som tar lamictal och har ni märkt av några biverkningar?

Jag har 75mg lamictal

/David
Mer
17 år 6 månader sedan #50890 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Lamictal?
Ta det lugnt sofie, nåt skit brukar alltid hända.

Har du tur blir det här bra mkt bättre. HUr känns det?
Mer
17 år 6 månader sedan #53247 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Lamictal?
Fick läggas in 18 nov cirka. Medicinbytet gick för fort. Dumt att byta alla mediciner på samma gång. Blev inlagd på avdelningen. Skrevs först ut för tidigt varefter ångesten övergick till psykos och sedan skrev de in mig igen efter 2 dagar. Haldol var utbytt mot Risperdal, men sedan beslutade de sig för Seroquel, vilket står fast. Lamictalen trappades upp och gav till sist hudutslag liknande nässelutslag eller solexem på halsen, bålen, magen. Det kliade inte så mycket, men de satte ut Lamictal. Nu är jag utskriven och ska få ännu en ny läkare på öppenmottagningen, nästa vecka, kanske. Sjukskriven till 30 nov. Litium ska åter sättas in. Seroquel verkar okej, men är mycket trött och plågas av konstant yrsel.

/Sofie
Mer
17 år 4 månader sedan #61343 av Malachi
Svar från Malachi i ämnet Lamictal?

Affektivitet skrev: Jag har kombinationen zeldox, lamictal och seroxat.

Vad har ni för styrka som tar lamictal och har ni märkt av några biverkningar?

Jag har 75mg lamictal

/David


Jag tar 200Mg och ska väl öka snart, men har inte märkt några större biverkningar. Upptrappningen har dock skett i maklig takt, vilket säkert är bra.
Mer
17 år 4 månader sedan #61368 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Lamictal?
+400 mg