Melatonin?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218650 av Clean
Svar från Clean i ämnet Melatonin?
Frysta körsbär finns att köpa iaf här i Uppsala både på Hemköp som Willys.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218651 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Melatonin?
Fass säger att Melatonin är för korttidsanvändning... :tänk upp till 13 veckor ser jag nu.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218656 av Clean
Svar från Clean i ämnet Melatonin?
Ja kortidsbehandling om man inte är över 65 år då kan man äta det till livet ut. Vilket många äldre behöver. Det är mera om man är yngre som man måste va försiktig annars får man en störd sömn livet ut. Vilket inte spelar nån roll som mycket äldre. Och man kan äta det livet ut.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218689 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Melatonin?

memphis skrev: Tack Nisse! Det svåraste blir nog att få tag i 4 kg körsbär! Eventuellt finns det kanske frysta körsbär att köpa. Men det låter väldigt gott :)


Jag måste här varna dig, ty körsbärskärnor om du äter dem, är de dödligt giftiga i kroppen kan de utveckla cyanid, så se till att få bort dem från brygget, innan du dricker vinet
svenska.yle.fi/artikel/2018/08/16/at-int...en-ar-har-men-vet-du

Livsmedelsverket
www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-in...ider-och-vatecyanid/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1218693 av Cider
Svar från Cider i ämnet Melatonin?
Så bättre för en ung hjärna och kropp med Melatonin än långtidsanvändning av Nozinan förutsatt att det går att sova lite på? Annars hade inte min läkare föreslagit ett byte?
Samtidigt går det att läsa rekommendationer om kortidsanvändning. Tillverkarna kanske bara vill skydda sig.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218713 av Clean
Svar från Clean i ämnet Melatonin?
Har ingen aning. Men det som jag har hört med nozinan är att den är kraftfull. Tex man kan få ofrivillig rörelse i ansiktet.