Melatonin?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218357 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Melatonin?

Miika skrev: Jag får Melatolin på högkostnadsskyddet


Melatonin är naturligt och det går inte att ta patent på. I våra grannländer exv Danmark går det att köpa melatonin över disk i vanliga butiker och det är ingen narkotika och går bra att ta med sig in i Sverige, utan prut!

I detta följ pengarna vad gäller de som bestämmer vilka mediciner vi får ut, vart är vi drivna att använda benzo mediciner om det finns ett naturligt preparat som gör att vi sover? Det är en fråga om att vi nästan är tvingade att använda benzo för att sova, då vi har svårt att få, vem tjänar pengar på nuvarande ordning. Hade vi haft konung Gråkappa hade han ställt upp med räfst revision och skarprättarting

Varför är vi så mesiga idag att de som tjänar orättmätigt med pengar kan styra och ställa att vi inte lätt får något som är naturligt pga de som bestämmer, vilka mediciner tjänar de som bestämmer, vad gäller pengar i nuvarande ordning?

Om någon tar och tipsar uppdrag granskning inte mig emot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218388 av Richard
Svar från Richard i ämnet Melatonin?
I Danmark är det också receptbelagt. Men i t.ex. Tyskland är det receptfritt.

Jag köper från Polen. Låg en avi i postlådan idag, tror det är mina 7 burkar, med vardera 120 st 3 mg's tabletter som kommit. Nu har jag 10 mg's kapslar, men tror det räcker med 3 mg.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218403 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Melatonin?
Melatonin AGB tabletter kan läkare skriva ut och de går på högkostnadsskyddet. Melatonin är nog bäst när man har sömnnrytmsstörnngar och sover på fel tid. t.ex vaken på natten och sover på dagen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218411 av Cider
Svar från Cider i ämnet Melatonin?
Jag har inga dygnsrytmströrningar utan insomningsproblem och sedan problem med att sova vidare och inte vakna igen hela tiden efter 1-2 tim. Läkaren föreslår att jag börjar med melatonin och slutar med de andra jag tar för sömn. Har Nozinan kvar nu efter några års försiktig nedtrappning av benzo. Utan Nozinan sover jag inte alls, prövade några nätter men förblev sömnlös.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218415 av Richard
Svar från Richard i ämnet Melatonin?
Hämtade nyss ut 840 st 3 mg's tabletter på ICA som jag köpt från Polen för ca 500 kr.


Mina 7 burkar Melatonin...

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1218456 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Melatonin?
Tappar inte i effekt utan blir nästan bättre ju längre du använder den, blir nästan alltid sömnig vid 23- 23.30, sover ofta till vid 10.