Jag vill veta ALLT om Risperdal!

Mer
3 år 8 månader sedan #1273099 av Lelle
sömn. effekt. biverkningar. hur lång tid tagit. Bästa medicin ni tagit? Vilken Dos? Vilken hade ni innan?

ja så mycket info som möjligt! För jag tänker börja med den!
Mer
3 år 8 månader sedan #1273104 av Geta
Har haft risperdal sedan 1998. Tar låg dos- 1mg. Inga biverkningar. Gick upp 10 kg första tiden. Har gått ner igen, då jag fick diabetes. Vet ej om risperdalen förorsakade diabetesen. Blir inte trött på den. Nu är den billig. Tyckte att jag fick bättre kognitiv förmåga till en början.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1273113 av Lelle
okej. det blir nog 4 mg - jag får.

har bestämt mig för att acceptera viktökning, om det kommer förekomma. 10 kg går jag iallafall med på!

funderar på om jag ska vara på avdelning första tiden med Risperdal.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273117 av Inwatto
Jag fick panikångest av de första tabletterna Risperdal jag tog. Tog därför inte fler. Blev förbannad på läkaren som inte sagt något om biverkningar.

I efterhand har jag funderat över om det var förträngd ångest som kom fram därför att hjärnan samarbetade bättre i sina olika delar. Då var det inte en biverkning. Fast, ångest står som möjlig biverkningar har jag för mig.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 8 månader sedan #1273156 av martina
Bra mot psykos! Tyvärr blir jag lite för sederad och har lite glaskupekänsla. Stel i kroppen och långsam. Lite introvert. Trögt att tänka och prata. Men dessa biverkningar kanske inte du får! Hjälper lite mot nedstämdhet och sover bra och länge..
Mer
3 år 8 månader sedan #1273167 av krokus
I några månader under 2009 hade jag 1mg Risperdal. Jag fick besvärande biverkningar och fick därför sluta med den medicinen. Kan tillägga att jag samtidigt hade Abilify, minns inte exakt dos, kanske 20mg.