Jag vill veta ALLT om Risperdal!

Mer
3 år 8 månader sedan #1275566 av Admin1
Risperdal kan ge yrsel när man reser sig upp. Det blir mycket värre än om man druckit alkohol eller starköl.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2212-yrsel.html
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1275589 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag vill veta ALLT om Risperdal!
Tog 3mg på morgonen, och marken gungade under fötterna när jag gick ut med hunden.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275817 av Admin1
Jag doserade alltid Risperdal på kvällen för det kan ge trötthet. Tror att de flesta tar Risperdal i samband med sänggåendet. Gissar att Risperdal och Abilify är de vanligaste antipsykotikan idag. Förr var det nog Zyprexa och innan dess Haldol och Trilafon.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275820 av Geta
Jag tar alltid Risperdal på kvällen. Har inte blivit yr. Av Cipralex antidepressiva blev jag yr. Blodtrycket sjönk.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1275863 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag vill veta ALLT om Risperdal!
DET kanske skiljer sig lite på risperdal och risperidon, jag fick yrselvågor när jag gick med hunden på morgonen när jag börja med dem illamående med. Likadant med Quetiapine 400 mg blev så yr på kvällen när jag tog dem vid 22 så jag kunde inte hålla balansen, fick gå ner till 300 mg och då försvann yrseln men kunde inte sova så många timmar i sträck på den dosen. Men så fick jag Seroquel 400 mg och då fick jag ketipinor på apoteket samma som Seroquel och ketipinor 400 mg depot får jag inte yrsel av, jag har haft problem med yrsel sedan 20 års åldern kommer och går, har lärt mig hantera det när det kommer men ibland tuppar jag av, vaknar helt förvirrad, det är märkligt hur det händer och hur det skett, vet du aldrig, hände nu i maj tror jag det var, 2017 på sommaren hände det dessförrinnan, du förlorar medvetandet, lite djupare än svimma eller så är det samma sak kanske jag vet inte. Du blir bra igen och det är huvudsaken.
Stämmer Geta det är blodtrycksfall som fallerr i rasande tempo.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275957 av Kloppe
Jag tar mina 2 mg på morgonen. Annars kommer myrkrypningar i benen på kvällen när jag gått till sängs.

Det blir bättre och bättre dag för dag.