Jag vill veta ALLT om Risperdal!

Mer
3 år 5 månader sedan #1295733 av memphis
Jag fick gräsliga mardrömmar som en biverkan på risperdal. Det var ren terror hela nätterna. Så jag fick sluta med den medicinen pga det.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295828 av krokus

martina skrev: Vad händer om kvinnor får högt prolaktin?

Brösten börjar producera bröstmjölk. Även mensrubbningar förekommer.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295843 av Cosmos
Växer inte brösten också?
När jag provade Risperdal fick jag sådana krypningar i benen att jag var ute och sprang hela nätterna. Nej usch för den medicinen?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1295854 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag vill veta ALLT om Risperdal!
Brösten svullnar, när jag tar Quetiapin svullnar mina bröst men även lår och kroppen i övrigt växer i omfång. Myrkrypningar i benet sätter in varenda kväll, den medicinen vill jag inte ha och Sifrol är verkningslös mot myrkrypningarna Quetiapin ger.
Så fort du slutar med Quetiapin återställer kroppen sig och myrkrypningarna försvinner. Humöret dalar men Quetiapin är inte lösningen.
Risperidon ökar aptiten och trötthet blir din följeslagare.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295857 av Cosmos
Hade Quetiapin i 7-8 år och gick upp 20 kg. Dessutom samlade kroppen vätska så när jag slutade med medicinen kissade jag floder i flera dagar. Har nu Olanzapin men har inte märkt någon ytterligare viktuppgång av den. Den den är ganska effektiv mot vanföreställningar och nojor men jag är totalt sänkt, deprimerad utav helsicke. Quetiapin är bättre mot depression helt klart!
Mer
3 år 5 månader sedan #1295859 av memphis
För mig är quetiapine en underbar medicin. Den träffar mina receptorer precis på pricken rätt. Har heller just inga biverkan förutom vikten. Kan mycket väl vara vatten som gör att jag väger så mycket. För att så fet ser jag inte ut.