Jag vill veta ALLT om Risperdal!

Mer
3 år 8 månader sedan #1273430 av Admin1
Invega är en vidareutveckling av Risperdal med mindre trötthet. Sedan är Invega en depåtablett, som frisätter jämnt under dygnet, vilket kanske minskar biverkningar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273498 av martina
Hur ofta doseras Invega? Ger den samma viktuppgång som Risperidon? Pris?
Mer
3 år 8 månader sedan #1273508 av krokus
Martina,

En förpackning på 28 depottabletter kostar strax under 400kr. Invega tas nog en gång om dagen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273515 av martina
Låter bra. Tycker Risperidon ger ojämn effekt på mig. Tar R 2 ggr per dag men skulle behöva ta dem 3 ggr per dag. Vill inte ha sprutor alls...
Mer
3 år 8 månader sedan #1273624 av vnv
Har knaprat 1 mg Risperdal (Risperidon!!!) per dygn under åren 2005-2016 ungefär....
Alltså TUSENTALS dygnsdoser....

Det enda jag har att säga att det är Risperdal (Risperidon) är ett RÄVGIFT och att det f*ckkar upp (snare ner!) dopaminet TOTALT...
PARKINSONVARNING!!!!!
SKITMEDICIN!!!!
Den läkare som satte in detta i mitt liv har faktiskt FÖRSTÖRT mitt liv FULLSTÄNDIGT...... =(
Jag kommer att pissa på hens grav när hen avlider och FIRA att det aset inte lever längre!!!

Hade jag bott i USA hade jag dragit Janssen - Cilag inför rätta.... (" See you in court...")

/vnv

OBS!! OBS!! OBS!!
OM din läkare säger att du skall ta Risperdal & ger dig recept på Risperdal (Risperidon) skall du GIVETVIS FÖLJA vad din PAL säger!!!!!!!!!!!! D.S.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273674 av Admin1
1 mg Risperdal är lägsta dosen och parkinsonism brukar främst komma vid doser på 6 mg och över. Men vissa är känsligare för parkinsonism. Quetiapin har minst risk för parkinsonism och fungerar för de med lite mindre symptom. Funkar som sömnmedicin också.