Jag vill veta ALLT om Risperdal!

Mer
3 år 5 månader sedan #1295860 av Cosmos
Jag ska träffa läkaren 23 nov och tänker då föreslå att få tillbaka Quetiapin. Men har läkaren ett bättre förslag som inte sänker känsloläget så är jag beredd att lyssna. Hur är Zeldox, Latuda och Reagila?
Mer
3 år 5 månader sedan #1295864 av memphis
Vet inte jag, Cosmos. När det gäller antipsykotiska har jag bara testat zyprexa, risperdal och quetiapine.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295899 av Admin1

ingrid64marie skrev: Brösten svullnar, när jag tar Quetiapin svullnar mina bröst men även lår och kroppen i övrigt växer i omfång. Myrkrypningar i benet sätter in varenda kväll, den medicinen vill jag inte ha och Sifrol är verkningslös mot myrkrypningarna Quetiapin ger.
Så fort du slutar med Quetiapin återställer kroppen sig och myrkrypningarna försvinner. Humöret dalar men Quetiapin är inte lösningen.
Risperidon ökar aptiten och trötthet blir din följeslagare.

Quetiapin har nästan minst risk för myrkrypningar och prolaktinhöjning. Vilken quetiapindos har du? Ofta är biverkningarna beroende av dosen. Lägre dos mindre biverkningar.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1295924 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag vill veta ALLT om Risperdal!
Från 400 mg ner till 300, ner till 200 vilket inte hjälpte mot myrkrypningarna och då börja jag trappa ner och slutade med Quetiapin.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296192 av Admin1
Vilket antipsykotika tar du nu, ingrid64marie?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1296240 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag vill veta ALLT om Risperdal!
Xeplion men är osäker på om Xeplion och invega är likvärdiga på invega kan man läsa att den även behandlas mot schizoaffektiv och jag ska ska på läkarbesök i nästa vecka, saknar stabiliserande medicin och det sägs att jag skulle må bra av det. Jag tänker varför då inte Invega och en bra antidepressiv medicin. Ska inte det kunna fungera lika bra. Quetiapin aldrig mer det är inte ett alternativ.