Bästa medicin för sova hela natten?

Mer
3 år 7 månader sedan #1279815 av Admin1
När jag hade Risperdal höjde jag dosen från 1 mg till 2 mg, vilket gjorde att jag sov gott. Så om antipsykotikat är tröttande så kan det vara en bra idé att höja dosen tillfälligt och särskilt om man också har psykossymptom. Imovane, Stilnoct har liksom benso minst 30 % ökad risk för självmord pga försämras impulskontroll.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279819 av Zoidar

Admin1 skrev: När jag hade Risperdal höjde jag dosen från 1 mg till 2 mg, vilket gjorde att jag sov gott. Så om antipsykotikat är tröttande så kan det vara en bra idé att höja dosen tillfälligt och särskilt om man också har psykossymptom. Imovane, Stilnoct har liksom benso minst 30 % ökad risk för självmord pga försämras impulskontroll.

När jag höjde Peratsin från 12 till 16mg sov jag bättre ibörjan, sen blev det likadant igen.

Hur ofta kan man ta imovane? Blir man inte resistent?

Min psykiater sa en gång: Två dagar imovane, två dagar seroquel om vartannat.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279957 av memphis
Var nån här som sa samma sak om lergigan. Att man måste ta pauser för att de ska fortsätta fungera.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279961 av Skellington
En timme innan jag ska sova så tar jag quetiapine och imovane, fungerar bra för sömnen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279962 av Zoidar

Skellington skrev: En timme innan jag ska sova så tar jag quetiapine och imovane, fungerar bra för sömnen.


Tar du det varje kväll?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1279963 av Skellington
yes! vad tar du varje kväll?