Bästa medicin för sova hela natten?

Mer
3 år 7 månader sedan #1279645 av Lejonhjärta
Ni som har imovane, har ni några svårigheter att få den av er läkare? Med tanke på att den är n-klassad, alltså.

Själv kör jag med Propavan. Sover som en stock - men ibland vaknar jag ändå mitt i natten av ljud från grannen..
Mer
3 år 7 månader sedan #1279649 av Geta
Nej, min läkare tvekar inte att skriva ut imovane till mig. Är så gammal och har haft medicinen så länge.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279650 av Nissegossen
Angående en sömnmedicin som var mycket lovande sök på just Immovane det var en ny sömnmedicin som det gjordes klinisk prövning på bla Sömncentrum på Sahlgrenska den fick lovord på den tiden, den var ingen benzo medicin inte heller beroende framkallande men den finns på viska på en Tråd Imovane har inte sökt på den på viska.se vill ni läsa om den leta själva jag är lite trött på det här nu, behöver göra annat men kommer inte ihåg namnet, men det finns artiklar radiointervju om det fortfarande fungerar får ni lyssna på en forskare på Sahlgrenska jag har att den påverkar treterminssystemet som kroppen själv använder för att kunna sova här är tillräckliga uppgifter jag gör annat nu sv.wikipedia.org/wiki/Orexin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1279667 av Vittrad

Lejonhjärta skrev: Ni som har imovane, har ni några svårigheter att få den av er läkare? Med tanke på att den är n-klassad, alltså.

Själv kör jag med Propavan. Sover som en stock - men ibland vaknar jag ändå mitt i natten av ljud från grannen..


På mitt imovanerecept står det att själva receptet ska räcka till och med ett visst datum. Det brukar dock inte vara några problem att få ut dem när jag väl behöver nya.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279668 av memphis
Jag fick inte imovane ens när jag inte kunde sova på nätterna i flera veckor, nu senast det hände. Det är nån sorts nu och hårdare policy som kliniken har infört. I stället vart jag rekommenderad av en hemsk sjuksköterska att hålla mig vaken i 3 dygn så skulle jag nog somna. Jag hoppas hon fick sparken. Men för det mesta har jag inte sömnproblem och jag vill inte äta benso dagligen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279673 av Vittrad
En sjuksköterska från psykiatrin informerade mig om att läkarna här har börjat med något de kallar för "narkotikaronden". Det innebär att läkarna har ett möte där de bestämmer och ser över vilken patient som ska få narkotikaklassade läkemedel och inte.

Kanske har de börjat med något liknande i din stad, memphis.