Diagnoskrav på Viska

Mer
14 år 3 månader sedan #267673 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Diagnoskrav på Viska
är det något som oroar dig att du inte vet vilka folk är får du väl helt enkelt fråga! :?:

Troligtvis är det så att inte alla vill redogöra för vem de är av olika orsaker.. Men kom igen, hur många större forum har krav på ngn slags presentation, typ nada..
Mer
14 år 3 månader sedan #267674 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Ett problem är att vissa diagnoser anses finare än andra.
Mer
14 år 3 månader sedan #267678 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jo visst kan vissa tycka så. Men är lösningen att bunta ihop alla med samma diagnos här och andra med annan diagnos där? Tror istället att man kan få utbyte av varandra. Bara för att man har samma diagnos betyder ju inte det att man har särskilt mycket gemensamt enligt min erfarenhet.
Mer
14 år 3 månader sedan #267680 av skord
Svar från skord i ämnet Diagnoskrav på Viska
alla vet att allt går runt. även en kvadrat är en cirkel-

men i angola, eller vid ekvatorn nånannanstans kan man ta några steg för att se vattnet snurra åt olika håll neråt eller då rakt ner.
Mer
14 år 3 månader sedan #267681 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Diagnoskrav på Viska
Admin1.
*...Att införa krav på diagnos kan göra att t.ex de med paranoia inte vågar registrera sig för de kan tro att diagnosen kan identifiera dem. Läkarna informerar inte alltid om den riktiga diagnosen t.ex 70 % av de med schizofreni vet troligen inte om sin diagnos. Man kan ju alltid fråga dem som postar vilken diagnos de har om det har betydelse för svaret man ger.*
Kan inte sägas bättre!

Ready:
*Vi har tidigare på detta forum diskuterat att det är en sajt för folk med schizofreni. Folk som har andra diagnoser vill göra detta till ett allmänt forum. Det som är speciellt med schizofreni är att det är den sjukdom som är mest kontroversiell inom psykiatri skulle jag tro.*
Jag uppfattar Viska som en sida för de med schizofreni och andra psykotiska syndrom.
Har varit medlem i över fem år och aldrig hört någon som vill göra detta till ett allmänt forum.
Det finns betydligt mer kontroversiella diagnoser, tex DID.
Mer
14 år 3 månader sedan #267682 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Det talas inte lika mycket om DID som det gör om schizofreni. Det är psykoser som är kontroversiella som jag har uppfattat det.