Diagnoskrav på Viska

Mer
14 år 3 månader sedan #267335 av Ready
Det borde vara krav på att lämna diagnos när man registrerar sig på Viska. Detta med tanke på att det är så många som inte nämner sin diagnos. Varför ska vissa lämna ut sig och andra inte? Alla är välkomna, men är man frisk så kan man ju meddela det.
Mer
14 år 3 månader sedan #267338 av mopa
Svar från mopa i ämnet Diagnoskrav på Viska
Att tala om sin diagnos är svårt för vissa. Bäst att det är frivillit. Annars kanske det skrämmer bort medlemmar.
Mer
14 år 3 månader sedan #267341 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Problemet är att diagnoserna ibland används som slagträ i den så kallade debatten.
Mer
14 år 3 månader sedan #267342 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Diagnoskrav på Viska
Det är väl ingen som måste lämna ut sig eller inte här? Vill man skriva sin diagnos så är väl det för att man vill, inte för att man måste. Vissa kanske vill skriva vad de har och andra kanske inte vill det, helt enkelt. Spela roll.

Jag förstår inte riktigt syftet heller, det finns väl inget i reglerna som säger att man måste ha en viss diagnos för att få vara här?
Förresten, även om man nu skulle ha kravet att alla skulle säga sin diagnos, finns det ju inget rimligt sätt att kolla att det verkligen stämmer. Jag kan ju säga att jag har den-och-den diagnosen, men det kan ju lika gärna vara lögn som sanning.

Om någon varit elak mot en annan här inne pga dennes diagnos är det naturligtvis dumt, men det går väl inte att avstyra genom att göra så där?
Mer
14 år 3 månader sedan #267344 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jag tycker att det tillhör en viss form av artighet att tala om "vem man är". Om en person lämnar sin diagnos så begär jag inte mer av den personen. Den kan vara påhittad men då gör personen sig själv till en lögnare och det tar nog emot.
Mer
14 år 3 månader sedan #267345 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Diagnoskrav på Viska
Förstår inte heller vad det skulle vara bra för att kräva medlemmar på.
Friska personer orkar troligen inte hänga här på forumet. Inte i längden. Tror de har för lite utbyte av oss.