Diagnoskrav på Viska

Mer
14 år 4 månader sedan #267683 av Potte-Boa Jösse
Om det är fler som tycker som Ready kan jag sluta skriva här. Jag vill inte förstöra något för er. Men det är just denna öppenheten på Viska som gör den så bra som den är.

Potte-boa Bipolär
Mer
14 år 4 månader sedan #267686 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Potte,

Jag anser att du är en tillgång till sajten, helt klart. Men ibland har jag fått schizofreni diagnosen kastad i ansiktet på mig och det är lite störande.
  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #267687 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Diagnoskrav på Viska
All form av registrering av person är odemokratiskt och ojämnlikt. Om alla medlemmar placeras i diagnosfack kommer en klassindelning ske. Majoritetsgruppernas åsikter och erfarenheter kommer att räknas högre än minoriteterna. Anonymiteten kommer att skadas, här finns i nuläget totala rättigheter att vara anonym... Om man kan bedöma värdet av en persons uttalanden av deras diagnos kommer den som "slår hårdast" mot en minoritet stiga i inflytande och rang och den som går demokratiskt till väga att sjunka i rang, för det är vad det är, en rangindelning. Här finns redan religiösa grupperingar och politiska (allt inom ramen för yttrandefrihet och demokrati), inga oetiska gruperingar tack! Bevara det fungerande systemet!
Mer
14 år 4 månader sedan #267688 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet Diagnoskrav på Viska
Hade nog blivit ganska tomt här på viska om
bara vi med schizofreni fick skriva här..? Trist
tycker jag! Tycker inte heller jag har lägre
status pga min diagnos... Varför känner ni så?
Vilken diagnos är bättre att ha då? Jag förstår
inte riktigt... De jag har kontakt med här gillar
mig även om jag har den sjukdomen, har inte
märkt något... Mer tycker jag på sista tiden att
fler vill få diagnosen här vilket jag tycker är lite
konstigt?! Dessutom har vi ju våra hedersmedlemar
som inte alla är drabbade heller av schizofreni.
Minns när jag hittade viska va skönt det var att få
kontakt med folk som förstod mig, då hade jag inte fått
reda på min diagnos... Glad att ingen kastade bort mig då!

Kram

/bonnie...
Mer
14 år 4 månader sedan #267689 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnoskrav på Viska
Visst har det funnits önskningar om att ta bort ordet
schizofreni i presentationen av Viska.
Mer
14 år 4 månader sedan #267690 av Tage
Svar från Tage i ämnet Diagnoskrav på Viska
låter "rasism" det här. liksom fientlig underton. kan bli sårande för medlemmar här inne.
ingen tycker väl att schizofreni diagnos är mer smutsig än andra. det är nog något som personer själva fått för sig.självkänslan som spökar. inte de övriga medlemmarna i alla fall.jag har inte läst att någon smutskastat schizofrenin här inne....