Pröjsa för blodprov?

Mer
11 år 5 månader sedan #542363 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?
Det är ett centralt beslut och varken jag eller sjuksköterskorna kan påverka det! Om det finns en anledning i verkligheten eller inte vet jag ingenting om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #542525 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Pröjsa för blodprov?
Det är ju fantastiskt att de ställer upp med att ge injektioner hemma hos folk för det måste vara mycket billigare för dem om man själv går till en vårdcentral. Zypadhera som är Zyprexa depåinjektion kan de knappast ge i hemmet, eftersom övervakning krävs i några timmar efter injektionen.
Mer
11 år 5 månader sedan #542527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?
Jag skrev fel belopp, 60 kr var det gamla, det nya är vad jag tror 100 kr. Har inte så stor koll på det, då jag snabbt kommer upp i högkostnadsbeloppet för sjukvårdsbesök.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #542535 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?
Admin

De vill ju att jag helst kommer till öppenvården för att ta injektionen, men öppenvården ligger avigt till och jag får gå en längre sträcka bara för att komma dit. Det är främst på vintern jag vill att de kommer hem till mig, då den sträcka jag måste gå inte är prioriterad den vägen jag måste gå, vad gäller snöröjningen. Jag gav faktiskt fem alternativ till att ta injektionen än på öppenvården. Då valde de bästa lösningen för mig och det var att jag fick injektionen hemma hos mig.

Alla andra alternativ hade varit billigare för sjukvården att genomföra än att komma hem till mig, men min läkare vill ha full koll på mig.
Jag är numera kraftigt funktionshindrad rent kroppsligen och det är därför jag får denna lösning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #542581 av mopa
Svar från mopa i ämnet Pröjsa för blodprov?
Jag betalar en hundring tills jag får frikort.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 5 månader sedan #542595 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Pröjsa för blodprov?
Jag anar en konspiration. Beröva mig livets nödtorft och jag bli ett villigt offer. Nå, än bultar mitt hjärta och jag besitter fortfarande viljan att åstakomma stordåd.