Pröjsa för blodprov?

Mer
11 år 4 månader sedan #542216 av Geta
Svar från Geta i ämnet Pröjsa för blodprov?
Två gånger om året besöker jag Diabetessköterska. Då går jag till labbet några dagar innan men betalar inget för det.
Diabetessköterskan kostar 50 kr per gång.
Mer
11 år 4 månader sedan #542255 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Pröjsa för blodprov?
I min kommun är det så att om man ska ta blodprov som är kopplat till läkarbesök är det gratis, och så är det ju nästan jämt..
Tror jag.
Jag har nog aldrig betalat för ett blodprov de senaste åren i alla fall.

/Fragile
Mer
11 år 4 månader sedan #542264 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Pröjsa för blodprov?
ja känner hur den reser sig, när ja tänker på

pengar och blod, det är en sån pervers kombination :P''''

slurp.

John 8:31-32.
Mer
11 år 4 månader sedan #542359 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?

Admin1 skrev: De som får depåinjektioner måste ju få det av sjuksköterska varje månad ungefär, men får man betala sköterskan för dessa injektioner?


Det är sjukvårdande behandling och kostar i Västra Götalands län 60 kr! Då att betänka att två sköterskor, de får inte lov att gå ensamma numera. Det kan de inte själva påverka, så det kommer två fullt utbildade sköterskor hem till mig bara för att ge en injektion! De blir bjudna på mer än kaffe, men det blir för mycket för dem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 4 månader sedan #542360 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Pröjsa för blodprov?
Ja, jag märker att sjukvården tar riskfaktorn på allvar! Vid särskilt verbaliserade personer så är dem alltid två för säkerhets skull! Harmlösa personer känner dem av direkt, jag tror Nisse det är helt enkelt en skyddsfaktor för dessa, att ta det säkra före det osäkra. Nu vill jag inte mena att du är särskilt farlig verbalt? Men det jag tror det har hänt alarmerande saker inom regionen göteborg, som gör att dem måste dra alla över en kam!

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 4 månader sedan #542362 av Geta
Svar från Geta i ämnet Pröjsa för blodprov?
Det är likadant inom gynekologin. En läkare får inte vara ensam med en patient vid undersökning. Jag var med vid många undersökningar när jag jobbade på gyn.