Pröjsa för blodprov?

  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #542011 av Guest
Svar från Guest i ämnet Pröjsa för blodprov?
En undran det är ju numer gratis tand och läkarvård för illegela (papperslösa) imigranter. Hur gör dom om de ska hämta ut te.x bensodiazepiner på apoteket om de inte har leg eller nåt som styrker att de är de? Sjukt.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #542041 av Guest
Svar från Guest i ämnet Pröjsa för blodprov?
Kluvjonte,

Ja tyvärr är det så faktiskt.
Mer
11 år 4 månader sedan #542091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?
Leif,

Det tror jag inte ett enda dugg på, de har det tillräckligt svårt som det är!
www.goteborgsfria.nu/artikel/88395
Vad gäller dig Fantasio, kan jag bara ge dig söksidan för kostnaden i ditt län, kan inte hitta någonstans vad kostnaden för ett bloprov är i din ort Norrköping och då Östergötlands läns landsting som du tillhör! Hade du bott i Halland så är det många träff på samma fråga och här har du söksidan på Google, där alltså Halland är utmärkande; www.google.se/#hl=sv&tbo=d&scli ... 60&bih=455

Alltså, för bästa möjliga svar så sök www.lio.se/Patientinformation/11 ... givningen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #542100 av Mammuten
Svar från Mammuten i ämnet Pröjsa för blodprov?

Kluvjonte skrev: varför ska man ta blodprov?


Halt av medicinen i blodet, så att man vet att man är "rätt inställd" (är ju individuellt hur man bryter ned medicin). Sedan blodsocker och blodfetter, som kan påverkas av framför allt atypiska antipsykotika.

Vissa mediciner, framför allt Klozapin och Litium, kräver blodprover eftersom de kan ge biverkningar som ett enkelt blodprov får en att upptäcka i tid.
Mer
11 år 4 månader sedan #542105 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Pröjsa för blodprov?
Läkaren som jag träffade pga att jag sade till min sköterska som ger mig injektionerna att jag hade för hög dos och jag kände av det pga att biverkningarna hade blivit svårare för mig och jag sade att jag var överdoserad. sköterskan ville inte tro mig men jag fick tid till läkaren och han gick med på att jag tog ett blodprov, för att på det kunde man mäta min medicin i blodserum och testet som innebar att jag, faktiskt hade för hög halt av medicinen gjorde att jag fick igenom den dossänkning jag ville ha.

Numera frågar sköterskan, varje gång vilken dosering vi skall ta den dagen. Det där har jag kommit överens med läkare och en annan sköterska för länge sedan och den förutvarande sköterskan sade till mig, den gången jag begärde en höjd dos av medicinen, nu tror jag på dig och undermeningen var då att jag är seriös och jag kan i varje läge ge en adekvat anledning till varför jag vill höja eller sänka dosen på min medicin.

Jag kan alltså vid varje injektionstillfälle säga om dosen är korrekt för injektionstillfället ifråga.

Jag är så fininställd på min medicin att varje förändring i dosen märker jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #542211 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Pröjsa för blodprov?
De som får depåinjektioner måste ju få det av sjuksköterska varje månad ungefär, men får man betala sköterskan för dessa injektioner?