hembesök av psykiatrin

Mer
10 år 7 månader sedan #613050 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet hembesök av psykiatrin
Dom brukar vara ute och se till en i bland även torstens gäng men det beror nog mest på att hanns släkt bode på samma gård och hanns fina hanna inte tycker jag ska vara själv och känna mig ensam! Nu ska ju snart den fina kursen börja också så blir man snart mycket bättre också det kändes mycket upplyftande att se personalen och känna att det kan ge något! Det har ju varit lite kärvt ett tag!
Mer
10 år 7 månader sedan #613089 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hembesök av psykiatrin
tre olika kontaktpersoner som jag haft har gjort hembesök men inte min nuvarande........... jag var paranoid trots mediciner på den tiden och var väldigt orolig över att de ville sätta mig på gruppboende så jag gillade verkligen inte hembesöken - kändes som att de spionerade på mig. Nu skulle det inte spela någon roll om jag bara hade det städat..... :angel
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #613130 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet hembesök av psykiatrin
I början när jag fick injektioner, fick jag dem hemma hos mig. Min kp kommer hit om jag vill det ibland, bara det finns en bil ledig då...
Mer
10 år 7 månader sedan #613141 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet hembesök av psykiatrin
Jag har haft min Arbetsterp.Här för många herrans år sedan...Och sen har min bästa på Rehab varit här när jag blev op.och ej kunde åka till Rehab..Det kändes bara bra..litar fult o fast på dessa två..och det har bara känts som om dom kommit av välmening..Jag menar så snällt att hon kom när jag varit op. :hjärta
Mer
10 år 7 månader sedan #613173 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet hembesök av psykiatrin

Amandara skrev: tre olika kontaktpersoner som jag haft har gjort hembesök men inte min nuvarande........... jag var paranoid trots mediciner på den tiden och var väldigt orolig över att de ville sätta mig på gruppboende så jag gillade verkligen inte hembesöken - kändes som att de spionerade på mig. Nu skulle det inte spela någon roll om jag bara hade det städat..... :angel

Men gumman det är ju det du får leva med om du är i vården dom övervakar alla sina patienter! på ett eller annat sätt det är ju vård och det är ju bara att acceptera lev ditt liv bara!
Mer
10 år 7 månader sedan #613178 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hembesök av psykiatrin
Jag tycker det kan vara bra med hembesök och jag tycker det borde vara obligatoriskt för alla med schizofreni. Man kan då se om man har behov av t.ex boendestöd. Inte bra om man lever i misär för det kan ju leda till att man förlorar lägenheten.