hembesök av psykiatrin

Mer
10 år 7 månader sedan #613776 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet hembesök av psykiatrin
De är intrång
Mer
10 år 7 månader sedan #613779 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet hembesök av psykiatrin
Är du hemma metro eller städar du på avdelningen?
Mer
10 år 7 månader sedan #613934 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hembesök av psykiatrin
Johannes,

Får du betala något för att du får boendestöd? De flesta kommuner har nog gratis boendestöd, men inte alla.
Mer
10 år 7 månader sedan #613978 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet hembesök av psykiatrin
Nej, jag behöver inte betala. Har turen att bo i en kommun där boendestöd är kostnadsfritt

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
10 år 7 månader sedan #614182 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hembesök av psykiatrin
Hur kom det sig att de gjorde hembesök till dig?
Mer
10 år 7 månader sedan #614194 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet hembesök av psykiatrin
Jag var på ett sedvanligt läkarbesök i förra veckan. Med vid besöket var var också min kp. Vi pratade om olika saker och jag nämnde att jag skulle ha semester tre veckor nu. Då frågade någon av dem vad jag skulle göra på sem. -Bl.a storstäda lägenheten svarade jag (jag minns inte exakt vad som sades). Vi samtalade vidare om det, och det kom fram att jag har svårt att komma igång med städning överhuvudtaget. De föreslog då ett hembesök av en arbetsterapeut tillsammans med kp. Arbetsterapeuten skulle ge råd och förslag på hur jag kunde närma mig problemet .
När de sen kom på hembesök så var det mer att de konstaterade att det fanns ett problem, och de skulle boka en tid med soc, så att vi tillsammans kan planera fortsättningen.

En lustig detalj var att min kp fick syn på min el-gitarr, och bad mig upprepade gånger att spela lite för dem, vilket kändes lite pinsamt för mig. Jag sa att den var ostämd (och det var den) och att det skulle ta ett tag att stämma gitarren. Till sist slog jag på förstärkaren och körde några ackord och det hela var därmed överstökat.

Jag bör kanske tillägga att besöket var helt frivilligt från min sida; jag behöver nog lite hjälp att fixa underhålls-städningen, som ofta blir väldigt åsidosatt annars.

Det blir bättre och bättre dag för dag.