Mitt besök hos psykiatrin nyss - nu är det allvar!

Mer
10 år 2 månader sedan #645291 av killergirl
Ja det låter som mycket Imovane jag tar 22,5 mg alltså 3 piller..o det är utskrivet på SIC....det tycker många e mycket ändå sover jag kass....Försök sluta dricka så mycket när du tar så mycket medicin...det sliter som fan på kroppen o dess organ kram
Mer
10 år 2 månader sedan #645294 av Evillynn
Jag har haft Heminevrin utskrivet. Slutade på eget bevåg eftersom jag upplevde hjärtklappning (som man inte sa kunna få) av den. Fungerade bara lite halverst för mig. Tar nu Stilnoct 10mg och Nitrazepam 10mg och det fungerar super, väntar på licens för Melatonin. Men dessa mediciner är ju inte bra om man dricker mycket. Har du funderat på att söka hjälp för ditt drickande?
Mer
10 år 2 månader sedan #645302 av Richard
isan,
Nä, men jag skulle vilja prova ett sånt täcke. Har bara läst om dem. Men nä, jag har bara 7,5 mg Imovane vid behov. När jag dricker öl, behöver jag ingen Imovane. Men tog så många, bara för att jag kände att jag måste sova. O när man känner så, så kan man naturligtvis inte sova.

Evillynn,
Jo, jag har flera gånger försökt komma iväg till AA-möten.
Mer
10 år 2 månader sedan #645314 av Evillynn
Jag skickar en kram till dig och vill att du ska veta att jag tror alla här tror på dig. "Bara" att försöka är ett stort steg. Tag det dag för dag. Har aldrig haft problem med alkohol, men har haft problem med självskada.
Mer
10 år 2 månader sedan #645315 av killergirl
Bolltäcke har jag..och kan rekomendera det..Har lugnande effekt kännar mig tryggare...Jag pratade med min sjukgymnast om det på Psykosmottagningen..Och då fick jag låna ett i två veckor för och se om det funkade..Jag sa att det var bra ..sen fixade hon ett till mig ..som sen en Arbetsterp.ifrån Kommunen kom hem med till mig...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #645335 av Jocke
Det är säkert alldeles för lätt för mig, att säga till dig Richard att du med all säkerhet skulle må bättre av att sluta med drickat? Själv motsäger jag mig nog, när jag påstår detta som har mina två kvällar i veckan? Men jag mår bra för övrigt förutom då jag dagen efter kan vara lite extra trött. Men jag har inga sociala problem och har väl egentligen bara mina nätkompisar att ta ansvar för när jag ofta tappar omdömet. Men i ditt fall så tycker jag det verkar som du har tappat kontrollen? Jag vet inte riktigt hur kroppsligt beroende du är av alkohol? Man kan vara kemiskt beroende av detta, men har en polare som har lyckats sluta efter trettio år med öl. Han drack aldrig sprit, är det lättare då att sluta? Han bara bestämde sig en dag att sluta definitivt. Och det har han lyckats bra med, en vänligare och trevligare person är svår att hitta.

Vars är världen på väg?