Att göra som inlagd

Mer
7 år 9 månader sedan #844610 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att göra som inlagd
Jo, jag har haft LPT. Men jag har lagt in mig frivilligt.
Mer
7 år 9 månader sedan #844612 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Att göra som inlagd
Ok!

Jag har varit tvångsinlagd under 2 års tid men kunde lika gärna ha blivit 6 år med men jag kom ut snabbare eftersom jag skötte mig exemplariskt och anlitade en advokat. Sen har jag varit tvångsmedicinerad med injektion under hela 1990-talet och åter igen sen 2 år tillbaka.
Mer
7 år 9 månader sedan #844613 av Cider
Svar från Cider i ämnet Att göra som inlagd
@ Utomjordingen
Hotell. Ser ut som rum på behandlingshem kan se ut. Eller första egna boendet möjligen. Grattis, du verkar ha haft tur :) Skönt att det inte är bedrövligt överallt.

Vissa slutenvårdsavdelningar jobbar mer preventivt än andra. Möjligen finns ett existerande samarbete med öppenvården i dessa fall. Vissa får börja träna att göra vardagssysslor på avdelningen (ungefär som på behandlingshem) innan man skrivs ut för att klara sig bättre hemma och inte behöva komma tillbaka (igen).

När man inte var jättesjuk skrevs man ut direkt från avdelningarna direkt från "mina avdelningar".
Mer
7 år 9 månader sedan #844616 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Att göra som inlagd

Cider skrev: Hotell. Ser ut som rum på behandlingshem kan se ut. Eller första egna boendet möjligen. Grattis, du verkar ha haft tur :) Skönt att det inte är bedrövligt överallt


Jo, men sängarna och filtarna är bedrövliga på psyket! Är van att sova hemma i sängen på mina feta madrasser och ha duntäcke/dunkuddar!
Mer
7 år 9 månader sedan #844620 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att göra som inlagd
Sängkläderna på psyket värmer ingenting. De där gula filtarna liknade en
patient vid gallergardiner.
Mer
7 år 9 månader sedan #844624 av björk
Svar från björk i ämnet Att göra som inlagd
Jag spelade gitarr på nyårsafton. Sen va jag betuttad i en som hette Anna...

:D