Att göra som inlagd

Mer
7 år 9 månader sedan #843846 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Att göra som inlagd
Jag har tecknat med färger och skrivit när jag varit inlagd. Promenerat mycket när jag fått gå ut då jag haft stark ångest. Även hängt på biblioteket samt gått i sjukhuskorridorerna och kollat in konsten.
Mer
7 år 9 månader sedan #843874 av mopa
Svar från mopa i ämnet Att göra som inlagd
Satt i rökrummet med dom andra patienterna mesta tiden, spelade kort, eller tittade på tv.
Mer
7 år 9 månader sedan #843901 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att göra som inlagd
På avd, var det rökrummet och hade man frigång kunde gå till biblioteket och lyssna på musik bla. Ibland gick gick jag till studieenheten och man kunde där vara med matlagningskurser, måla, dreja och göra annan hobbyverksamhet.

Jag har inte lärt mig dreja, men väl knådat lera för att få bort bubblorna av luft i leran.

Jag gjorde där en sak, en bärkasse i lera som vi glaserade och brände. (Vi i det här är en kompis) med egen Ateljé med brännugn som jag hjälpte till med för att få in den i Ateljén

Varnade morsan för att fylla den med vatten. Hon hade torkade blommor i den isätllet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #843902 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att göra som inlagd
Ja, kompisen målar också och jag har tavlan, han har signerat den, samt att det är ett porträtt av mig i olja. Ja, han ville träna på målningen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #843903 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att göra som inlagd
Det tar 10 år att lära sig dreja.
Mer
7 år 9 månader sedan #843904 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att göra som inlagd
Något som jag inte var glad över, med min kompis var när en kvinna dog pga självmord. Hon hade gjort en helt underbar kanin i gips och han sade den skall hennes son ha som då var 13år. Sedan gick han på formen med hammaren och sade, ingen skall tjäna pengar på vad hon har gjort

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum