Vad vill ni ha för hjälp?

Mer
5 år 3 månader sedan #1119047 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
80 % av de som har schizofreni har ärftliga faktorer. Ärftliga faktorer innebär också att anhöriga kan vara påverkade.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119089 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Anhöriga kan vara väldigt ologiska.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119097 av cecilia76
Resurshjälp i form av hjälp vid relationer. Allt i från släkt till jobbrelationer.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119104 av Nissegossen
Nere vid kyrkan på hållplatsen Norra Ullevi har de äktenskaps rådgivningen samma ställe som Kyrkans jourtjänst fast i huset bredvid, men det kostar pengar samma hus som sjukhuskyrkan hade lokaler, men vet inte om det finns kvar
I bottenvåningen var det barngrupper

Det var dit jag gick till den psykolog jag fick, hon jobbar Nu på Östra och jag var i kontakt med henne före jul, Även den handledare jag hade med tidningen Svingeln henne mejlade jag och jag fick svar, jag blev helt förbluffad när jag fick svar att kontot fanns kvar en gammal hotmail adress

Ån på det stället kallas Fattighusån så det var där förr som var fattighuset därefter Dispensären

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119133 av cecilia76
Mer hjälp och forskning borde satsas på relationer för det är en stor del av sjukdomen.
Hur man relaterar och agerar.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119172 av Nissegossen
Det är detta jag menar.
sv.wikipedia.org/wiki/Mariag%C3%A5rden,_G%C3%B6teborg

Spinnhuset, där är det gamla fängelset vid Svingeln där nu ligger allaktivitetshuset Gyllenkroken. Förr var det mest
kvinnor utanför äktenskapet som fått barn de hamnade där. En kusin sade att de förvarade barnen i vad han liknade byrålådor i väggen Spinnhuset är alltså där. Vid Stampgatan ligger en byggnad som var skola och när jag Jobbade på Pripps låg administrationen för Pripps där. Innan jag började på Pripps var jag där pga att jag kastade pil. Jag lärde känna några som jobbade på Labbet och var med dem i det huset då labbet låg där. De hade hur mycket öl som helst och naturligtvis starköl. De hade egen nyckel och nattvakten sade inget.

Senare som anställd på natten lekte jag kurragömma med nattvakten för på ett bryggeri finns alltid öl. När han fått pension träffade jag honom då var jag inte anställd och drog upp det med honom har sällan sett en sådan förbannad man som han var mot mig. Jag skötte jobbet och ingen sade något, jag lärde mig där att hantera ölen och jag drack inte mycket, men stadigt under jobbet bara för att få en förhöjning av välbefinnandet det behövs aldrig mycket för det

För att undgå beroende, så är tipset släck aldrig törsten med något annat än vatten när ni är törstiga på vatten aldrig öl eller något annat med alkohol. Detta för att om man dricker alkohol och släcker törsten på annat än vatten då är det sluttande planet och ni sitter snart bland A-lagarna ty då kräver kroppen alkohol för att fungera och ni dör snart efter.

Om man gör som jag säger har ni inga problem med abstinens som jag förra våren lade av att dricka alkohol i 5 veckor, jag hade inte en tillstymmelse abstinens, men där var jag rädd för delirium och jag ville hem från sjukhuset jag låg på då jag ville ta en öl pga att jag kunde få delirium på sjukhuset, det gäller trappa ned det är boten tog en öl 2 dagar i rad sedan var det torrt för mig. I kylen stod öl och vin rörde inte något under 5 veckor. Det är så man bör göra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.