Vad vill ni ha för hjälp?

Mer
3 år 10 månader sedan #1257421 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Blev erbjuden terapi när jag var yngre, och tog emot den hjälpen. Men idag klarar jag mig bra utan samtalsterapi.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257431 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Jag har haft psykodynamisk samtalsterapi i flera års tid och gått i KBT ensamt och i grupp. Känner inte heller att jag är i behov av någon terapi i dagsläget, även om det var till hjälp just då och där.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257433 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Behöver inte så mycket hjälp i dagens läge men det kan ändra sig med åldern.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257438 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Jag har gått i terapi i flera år, men i dagsläget har jag stödsamtal en gång i månaden med en skötare. Det är inte mycket men jag klarar mig. Hade kontaktperson som jag fikade på stan med i 13 år, men hon slutade. Det var ju lång tid ändå. Funderar över om jag ska söka ny kontaktperson på socialpsykiatrin. Vill ju gärna fixa någon att umgås med utan att behöva ta till extra skattemedel.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 10 månader sedan #1257442 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Just nu promenerar min syster och jag på fredagar med distans. Sedan fikar vi. Sitter på ihopfällbara stolar i gräset vid parkeringen där jag bor. Så mycket har inte vi umgåtts på år och dag. Jag får visa min stad för henne.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257445 av Amandara
Roligt Geta. Tanterna här i huset och på stan är snacksaliga av all isolering. Det förstår jag.