Ifall jag fick bestämma...

Mer
4 år 4 veckor sedan #1240827 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ifall jag fick bestämma...

Jocke skrev: i så fall handlar det om frihetskänslan och att han riskerade sitt eget liv för att dräpa ngn som hade förtvinat från sin originalitet! Men med detta menar jag inte att det någonsin är legitimt att släcka en människas liv oavsett personens känslomässiga status. Är för dödshjälp under mycket restriktiva former, då människan är förnedrad i sin ultimata fängelse och sakta förtvina under dödens ok.

Har tänkt på detta nu i 35 år, sedan min halvårslånga vistelse inom långvården som sjukvårdsbiträde. Detta lärde mig mycket om livet, men gick nog in i den totala väggen med flera problem samtidigt!


Koronakrisen blir mye mer kostbar enn den hadde trengt å være på grunn av moderne vestlige samfunns sykelige redsel for døden.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240885 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1241187 av salig
Svar från salig i ämnet Ifall jag fick bestämma...
SKULLE JAG LEGALISERA ALLA BROTT :mrgreen:

wasp skrev: Tur att mentalsjukhusen lades ned. Numera finns ju grupp och serviceboenden istället.

Ja det känns ju mycket bättre:grattis: dessutom finns det dem som får bo hemma ;(:kram

Nissegossen skrev:

Last edit: 4 år 4 veckor sedan by salig.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1242536 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ifall jag fick bestämma...

1Dave skrev: Borde inte summa summarum bli detsamma då? Jag vet iof inte hur mycket personal det var på mentalsjukhusen men gruppboenden kräver mycket personal med.

Jeg vil tilbake til de gode, gamle dager. Ettersom de som jobbet der stort sett var ufaglærte tenåringer, kan det neppe ha vært så dyrt:
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by IngeF.