Ska få en "second opinion"

Mer
3 år 9 månader sedan #1269692 av Lejonhjärta

MsTibbs skrev: Alla har inte mer än en.


? :tänk
Mer
3 år 9 månader sedan #1269698 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Ska få en "second opinion"
Många har bara en diagnos, alltså.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269706 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ska få en "second opinion"
Jag hade ju en schizoaffektiv diagnos innan "second opinion" då en psykosutredning gjordes. Testet visade att jag har en schizoaffektiv psykos och inget tillägg. Jag tycker också att det är lite skumt att ha flera diagnoser. En tjej jag träffade hade nio, 9, diagnoser men saknade Asperger eftersom hon då skulle ha rätt till LSS!

Värst här på forumet är Pimed som har fem, sex diagnoser. Det är lätt att börja tvivla på diagnosernas riktighet och relevans. (Ursäkta Pimed!).

Tidigare har det hävdats att personlighetsstörning och psykos aldrig förekommer tillsammans, men hur det ser ut idag vet jag inte. Det verkar som om att hela branschen har drabbats av multipel personlighet. Mycket av dagens situation finns i diagnosbibeln DSM, där IV och V, innehåller oräkneligt många fler diagnoser än för 25 år sedan. Sådant som blyghet och tillbakadragenhet numer ingår i en rad diagnoser. Sjukt.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269729 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ska få en "second opinion"
De fleste skulle ha en eller annen diagnose om man leter godt nok. Antallet diagnoser har jo eksplodert, og mange gikk under andre navn tidligere. Hva gjelder schizofreni har tendensen de senere år faktisk vært å fjerne de gamle underkategoriene.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1269732 av Skellington
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269790 av Lejonhjärta
Nissegossen borde ju helt klart öppna egen mottagning i sin stad, eller kanske t.o.m en sån där medial hotline... Alltså eftersom han är så duktig på att ställa diagnoser över nätet. :)