Ska få en "second opinion"

Mer
3 år 9 månader sedan #1269364 av Lejonhjärta

Geta skrev: Autism är ett av symtomen vid schizofreni.


Det vet jag. Men det finns ännu mer till autism än "negativa symtom".
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1269365 av Nissegossen

Geta skrev: Det är nog få av oss med diagnosen schizofreni som har andra diagnoser också.


Men hallå Geta, msTibbs och Richard har bägge diagnosen Aspergers de är födda med det. Många Amfetanister Har ADHD och de som främst hamnar i Fängelse, det hindrar inte ha någon annan diagnos. Hur är det med Pimed han har flera olika diagnoser och sådana han är född med. Du hjärtat får säga du är lugn och fin, du KAN vara drabbad av fel diagnos, undrar bara vad en kommersiell klinik säger för något de jobba där för dina pengar, jag är skeptisk mot privata vårdgivare och är rädd att du får en diagnos bara för att de tjänar på att de låser dig till dem helst så länge du lever. Skulle inte själv sätta mig i knäet på dem. Ursäkta, men skriver vad jag känner. Du kan tvivla på din diagnos och en sådan kan du även få second Opinon, det kan du få i allmänpsykiatrin. Häng inte läpp, du kan gå till en psykolog fråga denne, är diagnosen på mig rätt? Sådant kan de utreda och en psykolog kan fastslå eller avslå din diagnos. för att vara ärlig tror jag själv du har fått fel diagnos du är skärpt och påvisar inga tecken på att vara sjuk. Du verkar helt enkelt att INTE vara sjuk. Du är för välorganiserad i din vardag för att vara sjuk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
De som har dubbla diagnoser har ofta diagnosen schizoaffektiv.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269367 av Nissegossen
Glömde du är för välsorterad för att vara sjuk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1269369 av Lejonhjärta

Geta skrev: De som har dubbla diagnoser har ofta diagnosen schizoaffektiv.

Det är väl ändå inte en "dubbeldiagnos", eller? Det är ju bara en enda diagnos, dock mångfacetterad!

Nissegossen skrev: Glömde du är för välsorterad för att vara sjuk

Du känner mig inte irl, Nisse. Du vet inte vad jag gör dygnet runt, eller hur jag mår hela tiden...
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
Det jag menar är att de som har ADHD-diagnos eller Aspergers brukar ha schizoaffektiv som diagnos.