Ska få en "second opinion"

Mer
3 år 9 månader sedan #1269793 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ska få en "second opinion"
Två av mina bekanta tror sig vara experter på psykisk ohälsa och strör diagnoser omkring sig som confetti. Ingen av dem har en adekvat utbildning i ämnet utan de valsar omkring med sitt egna hembygge.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269799 av Lejonhjärta
Sådana personer kan jag tycka är ganska jobbiga! :)
Mer
3 år 9 månader sedan #1269803 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
Admin1 brukar vara ganska bra på att ställa diagnos.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269815 av Nissegossen

Geta skrev: Jag gick i psykoterapi hos en privat läkare i 8 år. Hon gav mig inte någon ny diagnos.

Vi äldre har bara fått en diagnos. Nissegossen har bara en diagnos, vad jag vet.

På vår tid var knappt ADHD eller Aspergers syndrom uppfunnet.


Det är ingen som satt fler diagnoser än Schizofreni på mig från psykolog/ Psykiatriker, men jag säger det är övertydligt för mig att jag har fått PSTD pga vad jag gjort och därmed förändrat mitt liv när jag för rätt länge sedan då jag valde livet framför döden och det dyker upp när jag är i begrepp i insomningens ögonblicket får flashar där jag valde livet före döden, det är hårfint att jag lever och samma medicin som veteraner inom USAs styrkor som stridigt i Afghanistan och Irak de har samma medicin som jag Quetiapine till natten för att kunna sova och inte vakna med bultande hjärta och sedan när man redo att sova så kan flashar ändå dyka upp när man skulle somna. Det är en diagnos jag säger om mig själv.
Jag var också den förste att säga att om det var någon sjukdom jag hade så var det Schizofreni

Så det högst troliga efter att jag gått igenom har jag en glasklar Schizofreni diagnos med PTSD, det finns intet annat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1269822 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ska få en "second opinion"

Geta skrev: Admin1 brukar vara ganska bra på att ställa diagnos.

Enligt Admin1 skriver de med autismspektrumtillstånd långa inlägg.

En undran... Nisse skriver emellanåt långa inlägg, har han asperger/autism enligt Admin1? Haha...

Geta skriver oftast mycket korta inlägg, betyder det då att hon är lååångt ifrån autistisk?
Mer
3 år 9 månader sedan #1269824 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
Det kan ligga något i det!