Spela in samtal med läkare, psykolog, m.m?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322982 av Geta
I min diabetessköterskas journal står det att jag har psykos. En gång frågade hon om jag var bipolär. Jag svarade nej men sa inte att jag har diagnosen schizofreni. Det gjorde för ont att vara helt galen.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322988 av Richard
Dom skriver att jag är utvecklingsstörd o sånt...

Mer
3 år 2 månader sedan #1322989 av Geta
Richard,

Då ska du väl ha IQ under 70?
Mer
3 år 2 månader sedan #1322990 av Richard
Jag vet inte hur dom tänker, det stod att jag bor i ett gruppboende också... Helt taget ur luften!

Fast det är i.o.f från vårdcentralen. De har väl mindre koll på psykiatriska diagnoser, men man tycker ju i.a.f att vilken läkare som helst vet vad utvecklingsstörning är för nått.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323008 av zoegas
Jag är ingen expert. Men du verkar smartare än genomsnittet.

Jag vill inte spela in dem eller läsa min journal. De kan behålla skiten. Jag tror inte en sekund på deras utlåtande, analyser eller diagnoser. Fast säger man det till dem, så är man misstänksam, paranoid och saknar sjukdomsinsikt.

Mitt läkarsamtal sist. Stod det i journalen att jag hade god kontakt med mor och syskon. Syskonen har jag inte talat med på 15 år och min mor på 5 år. Jag fick även en SNRi som prov, han sade att det fanns utrymme för att prova de äldre hemska antidepressiva. Fast jag är inte deprimerad, och jag har inte sagt det heller. "Jag har läst din journal" Jo, det har jag med. Men undrar om det var någon annans journal jag läst? För det handla fan inte om mig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323018 av Geta
En psykiater som jag träffade för några år sedan trodde också att jag var deprimerad, trots att jag inte var det. Han höll en föreläsning på en White boardtavla i minst en kvart om depression.