Spela in samtal med läkare, psykolog, m.m?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322877 av wasp
Ja! Men min ssk skriver inte något nedlåtande, utan bara att 'han pratar om det och det'.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322896 av Nobel
Gjorde bara det när jag var knallpsykotisk. Trodde att min psykolog var med på en konspiration, men fick hjälp kort efter det. Är det ens lagligt att göra det?
Mer
3 år 2 månader sedan #1322915 av Admin1
Nej, skulle aldrig göra detta. I journalen står samtalet sammanfattat och bättre läsa där.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322926 av Inwatto
Lagligt? Jo, så länge ena parten känner till att det spelas in, så är det lagligt.

Moraliskt? Nej, det tycker inte jag. Man tjänar inte på att tänka att man ska sätta dit läkaren. Bättre att försöka vara vän och respektera att läkaren vet mer om mediciner än du.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322944 av Amandara
Jag spelade in ett samtal med min dåvarande chef och företagshälsan. Min chef bara tog med mig dit en dag utan att säga något i förväg eller ta en diskussion med mig. Det var taffligt. Detbär nog 18 år sen och jag spelade in på dåvarande diktafonbandspelsre. Rätt var det var tog bandet slut och det knäppte till och de bara tittade på mig. Jag kände mig rättslös på den tiden.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322979 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Spela in samtal med läkare, psykolog, m.m?
Min psykoterapeut skriver in i 1177 journalen. Jag får lära mig samt öva mig i att ge henne fullt förtroende för hon lämnar 'anteckning öppen' som 'kan komma att ändras i efterhand'. Men det är samma sak alltid - vi lämnar vårt förtroende nästan helt i vårdens händer, men dom kamouflerar det olika mycket antar jag. En del låter bli helt att läsa sina journaler. 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Koltrast73.