Spela in samtal med läkare, psykolog, m.m?

Mer
3 år 2 månader sedan #1323019 av Cosmos
Richard:

Anmäl läkaren som har kallat dig utvecklingsstörd! Du har väl funktionell intelligens. Vad har hon för grund till påståendet?
Mer
3 år 2 månader sedan #1323024 av Richard
Jag bryr mig inte så mycket mer än att det bör rättas till. Jag var hos en annan läkare på samma vårdcentral på årlig hälsokontroll i höstas o hon sa;
-Du bodde i nått gruppboende?
-Nej, det gör jag inte, o jag är inte heller utvecklingsstörd som det står i journalen!
Sen stod det typ; "Bor i eget boende, asperger syndrom. Har kontakt med psykiatrin." Så jag nöjer mig med det.

Dom bara hittar på grejer! En läkare måste väl veta skillnaden på asperger o utvecklingsstörning? Det ingår i allmänbildningen. Tycker inte man behöver vara psykiater för att kunna det...
Mer
3 år 2 månader sedan #1323025 av Geta
Ibland räknas schizofreni som utvecklingsstörning. Aspergers ska väl vara medfött?
Mer
3 år 2 månader sedan #1323028 av Amandara
Håller med zoegas. De kan hitta på vad fan som helst. Läser alltid mina journalanteckningar och. De kontakter jag har i psykiatrin numer är ok. När jag var inlagd med sepsis för ett år sen hittade de kraftig disksänkning som bidragets när de gjorde lungröntgen. Ok det stämmer för jag var med och lyfte ett tungt piano för 20 år sen och har haft ryggproblem sen dess. Sen skrev de att jag hade ont i ryggen på avdelningen vilket jag inte alls hade. Min rygg var bra då. Men de fantiserar ihop, något som verkar rimligt. Vad som stått i journalanteckningarna efter inläggningar vill jsg inte tänka på. Rena rappakaljan. Och för att inte ha med mig deras skumma skit genom livet har jag gjort mig av med journalanteckningarna. Man blir mörkrädd när man ser vilka kommentarer de har och vad de tittar efter. De skriver ner sånt som inte existerar utan som finns i deras fantasi. De ser vad de vill se och inte verkligheten. Det där med att man ska ha 100% tillit är sjukt. Du ska ha tillit till dem men inte de till dig. Äckligt är det. Incestuöst och sjukt. Man ska inte ha 100% tillit till en enda människa. Alla har sina olika agendor och det finns ingen som förstår en 100%. Det är så. Tycker det är äckligt och osmakligt att kräva 100% tillit. Det existerar inte.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323033 av Richard
Psykiatrijournalen stämmer ganska bra, fast nu såg jag sist att det står "B-vitaminbrist", det ska stå "D-vitaminbrist". Det är egentligen ganska allvarligt o jag ska påpeka det nästa gång. Så att dom inte börjar medicinera fel. Jag har i.o.f B-vitaminbrist också, men det äter jag sen länge Behepan o Folacin, men blodprovet visar D-vitaminbrist o inte B.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323036 av Geta
B-vitaminbrist brukar förekomma vid alkoholmissbruk.