Spela in samtal med läkare, psykolog, m.m?

Mer
3 år 2 månader sedan #1323040 av Richard
Ja, det kanske har försvunnit nu när jag inte dricker längre?
Fast jag äter ju fortfarande inte särskilt varierande mat...
Mer
3 år 2 månader sedan #1323051 av Cosmos
Vid 55+ brukar man få brist på folsyra. Och så gammal är du väl inte?
Mer
3 år 2 månader sedan #1323090 av zoegas
Vad skönt att jag inte vart ensam om det här. :)

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323094 av Hope
Utvecklingsstörd heter det inte längre utan det heter en intellektuell funktionsnedsättning. Men det betyder inte att dessa människor är idioter. Dom är oxå kännande människor med rörlighet precis som oss andra.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323102 av krokus
Nån gång var det en psykiater som skrev i journalen att min dos på olanzapin hade sänkts. I själva verket var det aripiprazole. Jag meddelade mottagningen om felskrivningen. 

En annan gång var det en läkare på vårdcentralen som formulerade sig konstigt angående min nervsmärta. Det meddelade jag också till mottagningen och fick prata med läkarens chef på videosamtal. Anteckningen i journalen ändrades sen. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1323106 av Nissegossen
Min Journal från åren 1974-1982 sade dåvarande överläkare att den skall mikrofilmas och läggas i atombombssäkert bergrum han frågade, är det något i journalen du vill ha ändrat? Nej, det som är skrivet är skrivet. Jag bad om att få journalen utskriven de sidor jag kunde få ut gratis. Ssk kom med hela journalen utom det mikrofilmade och sade, din journal ligger redan inskriven på digitalt lagringsmedium varför du får hela journalen från 1982. Den är inte så intressant som den från 1974-1982 jag skulle gärna haft viljan att ha den. Min journal slängdes i o m saneringen, så jag står utan den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum