LPT-skräck?

Mer
3 år 2 månader sedan #1324935 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT-skräck?
Jag skvätte ut vattnet i ett glas utan att slå sönder det, när två muskelbyggare hoppade på mig. Jag tog alla mediciner som jag hade blivit ordinerad och kom in frivilligt.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324937 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet LPT-skräck?
De sitter i en maktposition och det utnyttjar en del. Det kan vara små
saker. Sist när jag träffade min läkare sa han emot mina erfarenheter och fass. När sertralin sattes ut mådde jag illa i en månad. Han sa att man inte gör det vid sertralinutsättning. Men jag mådde illa som skam. Och det står i fast illamående som biverkning vid utsättning. Ibland ska de bara göra sig rediga för att de kan det. De är i en maktposition själv är man liten. Jag har fått problem med urinretention av mediciner - läk sa jag har känsliga urinvägar och att det inte beror på mediciner. De är liksom aaaah....störiga i sin egenmäktighet. Det är småsaker kanske men för mig spelar de roll.

När de kommer med underlag för LPT förhandling om man överklagar LPTt står det alltid massa felaktigheter. Jag brukar rätta dem då blir de sura. Men de fabulerar så satans och kommer med felaktigheter. Det är skrämmande att de får vara så osakliga.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324944 av björk
Svar från björk i ämnet LPT-skräck?
Jag var på PIVA 2 "tjej" praktikanter trivdes inte alls. Dem tyckte
de var läskigt. Och undrade va dom gjorde där. Sen var de en sån
häftig kommando soldat
som ombesörjde sin bag. SÅ där fryntligt gud-modigt.
Sen märkte hen att hen fick respons från mig.
Då kromade hen sig med en siffror rebus. När jag var på bup
tänkte jag att tiden går så jävela långsamt medans en autism
tycktes ha motsatta problem när dem slussade in tidningar till honom.
Jag har alltid haft en trög dryg illande smärta av tid.
Ja av tid. Därför har de varit befogat alltid. No Leaf Clover.
Man får det väl presumtivt, Att Justice moves slow but comes in the end.

//jacob
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324947 av elisa
Svar från elisa i ämnet LPT-skräck?
Jag blev erbjuden vård en gång, hade till och med sökt själv, pga att jag hade problem med maten. Sa till läkaren som var hemma hos mig att jag accepterade vård. Hon åkte tillbaka till kontoret, sedan ringde dom och sa att jag hade fått LPT trots att jag sökt vård och accepterat det

Amandara skrev: All vistelse på institution är förenad med risk för att bli utsatt för övergrepp. De flesta är bra men det finns alltid nåt kräk. Är min erfarenhet. Och som psykotisk har man ingen talan. Ingen tror en om man berättar vad man varit med om. För man är psykfall ju. Rättslös.

Exakt, så fort man "har psykos" så har jag iaf automatiskt fått LPT för dom tror inte att man kan ta egna beslut alltså man kan inte acceptera vård trots att man gör det...
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324949 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT-skräck?
Ja, de fabulerar friskt som underlag för LPT. För mig stod det att jag hade tagit stryptag på personalen. (Det här var 1998 och inte den gången för 40 år sedan som jag blev bältad utan extravak.) Överläkaren brydde sig inte ens om att träffa mig. Jag talade om det för mitt juridiska biträde- advokaten vid länsrättsförhandlingen där LPT upphörde.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324961 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
Jag tror inte läkarna kan allt om alla läkemedel och att dom förväntas göra det.. Därför är dom stursk. Tror också att många blir överarbetade eller känner sig stressade. Det blir konstigt att erkänna att man inte kan mediciner när man är läkare.