LPT-skräck?

Mer
3 år 2 månader sedan #1324755 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT-skräck?
Jag är inte rädd för tvångsvård, har haft det så många gånger. Det värsta är när man lämnar PIVA och hamnar på vanlig avdelning. Då får man bara röka med personal o efter måltiderna. Fast jag vet ibland på akutenheten att jag fått dåligt mående av den låsta dörren, jag står och rycker i den.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1324760 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet LPT-skräck?
Antar att vanföreställningar rädsla och onödig skräck kan hålla oss borta från både psykiatrisk vård och praktikplatser.
Jag står därmed många just nu. Vet inte ens alltid om det bästa för mig är att ha sambo eller inte.
Svårt att bestämma mig så in i norden.. Nåväl.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324770 av IM
Svar från IM i ämnet LPT-skräck?
Drummer om du fortfarande har självmordstankar, jag tycker du ska få hjälp till en psykolog, du väntar i och för sig på utredning, men om du nu ska göra en rättvis utredning, då tycker jag man inte att man ska bära på självmordstankar, att påbörja arbetsträning kan vara både på gott och ont, kan gå bra och ge nya tankar o energi. Blir det tvärtom att du upplever det som jobbig då får du säga till och avbryta arbetsträningen. I det stora hela tycker jag först och främst att du skulle komma till en psykolog.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by IM.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324781 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet LPT-skräck?
All vistelse på institution är förenad med risk för att bli utsatt för övergrepp. De flesta är bra men det finns alltid nåt kräk. Är min erfarenhet. Och som psykotisk har man ingen talan. Ingen tror en om man berättar vad man varit med om. För man är psykfall ju. Rättslös.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324793 av Hope
Svar från Hope i ämnet LPT-skräck?
Jo det är viktigt att dom finns där och bryr sig. Det var en snubbe på psyket som berättade så hemska saker om att våldta och mörda på mej så berättade jag det till läkaren. Läkaren blev skitförbannad och upprörd och flyttade bort honom och kasta nyckeln. Fortfarande än idag är jag rädd att han ska leta upp mej femton år senare. Menmen
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324794 av Richard
Svar från Richard i ämnet LPT-skräck?
När jag var inlagd 2004 träffade jag en del lustiga typer. En kvinna frågade efter mitt telefonnummer, så började hon ringa... O jag har svårt att vara elak mot folk, men hon ringde varenda dag. O när jag senare ligger inlagd på sjukhus ringer hon till sjukhuset för att fråga vilken typ av strykjärn jag har hemma, om det var ett ångstrykjärn...

Så ringde hon varenda dag fram till år 2017, i 13 år. Men så nämnde jag att jag blivit ihop med min dåvarande flickvän. Sen dess har jag inte hört nått från henne!