LPT-skräck?

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1324804 av Hope
Svar från Hope i ämnet LPT-skräck?
En gång låg jag inne och var tvångsintagen frågade jag läkaren är du en sadist. Han svarade "ja det är jag"! Han tyckte det var kul att plåga patienter. Vi alla levde under terror. Han gjorde saker mot oss som är för smärtsamma att nämna. Mej gjorde han inte så illa som en kvinna där inne. Han fick sparken. Ledningen skyfflade bort honom när sanningen kom fram. Men det kom inte med i nyheterna vilket var konstigt, men dom ville väl inte ha en skandal.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324833 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT-skräck?
Alltid så, att gör man som personal eller polis säger är det aldrig några problem då finns inget att bråka om. Om en ssk vill sätta en injektion i rumpan gör det godvilligt dosering och vilken medicin kan inte ssk ändra på. Ta upp med läkare. Ta emot injektionen utan vidare ssk har order att ge dig injektionen tar du inte emot den kommer biffarna, muskelbyggarna tar ned dig med rumpan bar och du får injektionen med tvång kanske med bältesläggning också. Nästa dag ta upp med läkare din medicinering, det är den som utfärdar instruktionen, personalen lyder och ser till att du sväljer alla piller samt att du får de injektioner du får. Samt LPT skall prövas i en rättegång med läkare närvarande du själv med ett juridiskt ombud där har man rätt att försvara sig och i domstolen dömer rättens ledamöter. Geta fick ett LPT Upphävt i Rätten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1324842 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet LPT-skräck?
Lärorikt, logiskt och sannolikt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324847 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT-skräck?
Som en nu kommer jag inte ihåg om jag var med när han i berättelsen att det var upplevt av mig själv eller återberättar något som satt sig så djupt att jag har svårt att avgöra om jag såg honom som låg i bältet. Han sade se här, han spände musklerna i armen varpå låsen smätte iväg och han kom loss med armarna sedan magen likadant och även benen smätte låsen i väg. Jag sade du är fri nu vad tänker du göra nu? Ligga kvar annars kommer polisen och så roligt skall vi inte ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1324922 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT-skräck?
75 % av de som får tvångsvård har missbruk. De har 3 gånger större risk att få tvångsvård. Fördelen med tvångsvård idag är att den är gratis i många landsting och man slipper betala 100 kr per dag. Tvångsvård varar oftast 3 månader, medan frivillig vård 1 månad. Bättre acceptera frivillig vård om inte tvångsvården är gratis. Accepterar man medicinering slipper man tvångsmedicinering också.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324930 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT-skräck?
Gör man som de säger finns inget att bråka om. Vården ställer krav godtar man kraven finns inget att bråka om. Personalen utövar de förekommande mediciner och ger medicinen med tvång, de utför endast doktors ordination. Det är inte personalens ansvar utan det är läkarens medicinering de följer. Det är läkaren ni skall ta upp det med. Personalen bara utför vad läkare föreskrivit, det är läkaren ni måste trycka på om medicinerna dosering och sort. Ingen ide att bråka med personalen, de är inte ansvariga, de utför bara order från läkare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum