Hur många olika diagnoser har du haft genom åren?

Mer
18 år 6 månader sedan #23442 av Isa-Alise
Jag gjorde ett personlighetstest under våren, och det stämde för paraniod personlighet, schizotyp personlighet, och för borderlinepersonlighetsstörning... men på läkarintygen från våren och sommaren står det fortfarande psychosis NUD...

För närvarande känner jag mig frisk men sårbar... jag får ta det lugnt... jag arbetar och får se till att få tillräckligt med vila... sova ordentligt... äta regelbundet... hålla koll på stressen... och ta min medicin för att kunna få fortsätta att må bra...
Mer
18 år 6 månader sedan #23450 av halo

Niklas skrev: Mig veterligen har jag bara haft en diagnos nämligen F20. På så sätt kan väl vårdapparaten sägas ha varit konsekvent men jag tycker att hppd liknar mera symptomen som dom säger eftersom dom alltid pratar om sitt krig mot narkotika. Men nån hppd-diagnos har jag inte haft.


Intressant, men har du visat de motsatta åsikterna från dem?
Mer
18 år 6 månader sedan #23460 av Geta
Men vi är massor som fått schizofreni utan
narkotika.
Det som "triggar" igång schizofreni kan vara
allt mellan himmel och jord.
  • Björn
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23465 av Björn
Svar från Björn i ämnet Hannibal och tjejer

Niklas skrev: När jag påpekar konventionerna säger dom att DSM-iV och ICD-10 bara är snack och sätter en på schizofreni trots att symptomen bara är narkotikarelaterade. Psykiatri och vårdapparaten blir därmed bara vapen inom deras krig mot narkotika.


Kan läkare ha psykiska sjukdomar?


Finns Hannibal i verkligheten?


Trevlig helg.


Var är tjejerna?
Mer
18 år 6 månader sedan #23639 av Teresia

Geta skrev: Men vi är massor som fått schizofreni utan
narkotika.
Det som "triggar" igång schizofreni kan vara
allt mellan himmel och jord.


Håller med dig. Det sägs att de som får en haschpsykos nog skulle ha fått det i vilket fall som helst, eftersom de var redan benägna för det. För det finns ju så många narkomaner som inte får psykoser.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38088 av Exocet
Jag har haft följande diagnoser:
Depression
Psykos
Vanföreställningsyndrom
Paranoid personlighet
Drag av Schizotyp personlighet
Drag av Borderline
Asperger syndrom