Känner någon samhörighet med något?

Mer
15 år 1 månad sedan #201721 av Räven
Det här med att titta på sina nära o kära känner jag igen.

att man tittar på dom i smyg o nästan undrar om man "känner"
den personen som ibland kan verka vara en främling för en.

Jag kan kolla på min farsa o undra hur vi kan tillhöra samma familj typ....

känns ibland som att plopp så är man där o känner inte riktigt igen sina anhöriga.

fast jag vet ju att vi är en familj men innerst inne känns allt som på låtsas.



rävis
Mer
15 år 1 månad sedan #201723 av Geta
Det är så sällan som jag träffar mina nära och kära
så det är inte säkert att jag känner igen dem när jag
ser dem som hastigast i stan.
Det var som när en farmor som skulle hämta sitt barnbarn
på dagis. Hon kände inte igen sitt eget barnbarn bland
de andra barnen i gruppen.
Mer
15 år 1 månad sedan #201727 av One
Jag har inga nära och kära. Jag lever ensam med mina katter, de är väl mina närmaste, de är underbara. Känner en väldig samhörighet med djur, de är enkla och okomplicerade, det finns inget att maskera inför dom.
Men mina föräldrar är döda. Jag har två halvsyskon som jag träffar en gång om året. Jag växte upp med min bror, han känns ganska nära och lite trygg. Min syster har jag inget gemensamt med, hon kunde vara vem som helst.
Jag har haft två långa relationer i mitt liv men de var stormiga och ganska destruktiva. Dessutom var det länge sedan. Nu har jag varit helt solo i 10 år.
Visst har jag kompisar men på ett ganska ytligt plan. Men jag trivs ju med ensamheten. Det är väl bra det, det är självvalt, men samtidigt inser jag att det är en brist hos mig. Vi människor är ju sociala varelser som har behov av mycket kärlek.
Bitter är det minsta jag är även om jag har haft ett svårt liv. Känner att allt händer med en underliggande mening i. Därför tycker jag, har aldrig tyckt att mitt liv är värdelöst. Jag har växt som människa genom åren och har en grundmurad kristen tro. Antagligen har det hjälpt mig en hel del...