Känner någon samhörighet med något?

Mer
15 år 1 månad sedan #200821 av spasy
Har ingen bror som jag känner.
Mer
15 år 1 månad sedan #200831 av Nissegossen
I en grupp på 5-6 personer trivs jag som fisken i vattnet, alltså lika många man har hemma på en fest...
Jag är en mycket social person.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 1 månad sedan #200840 av skord
  • lilla spöket laban
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #200845 av lilla spöket laban
Svar från lilla spöket laban i ämnet Känner någon samhörighet med något?
Har svårt för grupper av vänner och folk. Men samtal mellan 2 personer trivs jag bra i. Känslan av att vara annorlunda har jag alltid haft men den har mest varit i mitt eget huvud. Visst är alla annorlunda på sina sätt men det är faktiskt inte så kul att vara vanlig anser jag=) Hur kan du älska alla ? Finns ju massor av idioter även fast de flesta är trevliga. Det är nog enklare om du riktar in dig på några personer i din omgivning och försöker utveckla nära förhållande istället för många..
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #200858 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Känner någon samhörighet med något?
Jag känner samhörighet med mina katter och på senare tid även en vän till mig :) Jag kände mig alltid så utanför förut även bland vänner, men nu känner jag gemenskap som jag inte har känt på riktigt länge. Det var väl det du menade Malin? Gemenskap? Jag har märkt att jag funkar i grupp med för jag tar mer plats. Ingen skulle märka att jag har min diagnos. Men jag håller mig till ytligheter då. Inte för att det är särskilt kul alltid, men det funkar!
Mer
15 år 1 månad sedan #200864 av Q.L
Jag kände mig som en alien och gick faktiskt omkring o trodde det i tidig ålder.

Det enda jag kunnat knyta mig an var min bästa vän. En katt. Olyckligtvis blev han påkörd. :(