om diagnosfrihet

Mer
13 år 1 månad sedan #386438 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet om diagnosfrihet
Matterik:
Du verkar vara bitter. På psykiatrin, på AF, på FK. På regeringen? Är det så att du vill ha en schizofrenidiagnos för då blir du tillräckligt sjuk för att få vara sjukskriven?

Den verkliga bitterheten drabbar en när man har levt större delen av sitt liv, ser tillbaka på det och ser att man inte utnyttjat det ordentligt...
Mer
13 år 1 månad sedan #386442 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet om diagnosfrihet
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 1 månad sedan #386449 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet om diagnosfrihet
Ja,matterik! Finn styrka hos oss! Vi önskar du fick känna en så total trygghet, så att du kunde fixa en sjukskrivning via oss. Jag känner
att du matterik, måste förstå sinnessjukdom märks när man inte förstår samhällets krav. Jag som schizofren märker att jag inte riktigt har full förståelse för att jag är rädd för att missförstås! Biiterhet är en lögn.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 1 månad sedan #386457 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet om diagnosfrihet
Matterik:
Det låter som om vi insjuknade på precis samma sätt. Jag blev oroligt hjälpt av psykoterapi då på 80-talet. Långt senare fick jag även medicin som fungerade. Men på den inledande psykotiska ångesten var terapin det bästa. Terapeuten fick mig att känna mig trygg och omhändertagen och värdefull. Jag fick t o m ligga i hennes knä!
Mer
13 år 1 månad sedan #386519 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet om diagnosfrihet
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 1 månad sedan #386520 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet om diagnosfrihet
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.