vill gärna ha er uppfattning!

Mer
18 år 6 månader sedan #25576 av jennynen
Mindy!

Jag tycker liksom många andra här att du ska uppsöka en läkare till. Det intyget har en konstig ton. Det är inte säkert att läkaren avsiktligt försöker få det att låta som om du ljuger, men det känns otroligt trött och slappt skrivet. Han har uppenbarligen inte försökt att förstå din situation och ditt tillstånd. Du skulle kunna ta kontakt med honom också och fråga vad han menar. Så att du får lite klarhet. Skönt för sinnesfriden...

Lycka till!
Mer
18 år 6 månader sedan #25602 av Admin1
Har diagnosen ändrats till schizotyp personlighetsstörning? Vid schizotyp så finns normalt inga psykotiska besvär men läget är samtidigt lite förvirrat. Det finns två diagnossystem DSM och ICD. I ICD räknas schizotyp till schizofreni, men inte i DSM. Jag gissar att läkaren därför använder DSM och inte ICD.
Mer
18 år 6 månader sedan #25822 av Mindy
hmm, nej. den har varit scizotyp personlighetsstörning. men nu "bara" personlighetsstörning.
det känns som om det kan innebära nästan vad som helst. typ att jag är mytoman...

som jag skrev i det första inlägget är jag världsmästare att läsa mellan rader :) men det värsta jag vet är att inte vara trodd.
Mer
18 år 6 månader sedan #25826 av Undrande
Jag tror du har negativ/självförstörande personlighetsstörning.
det finns ingen sån, men det borde finnas.
fattar inte poängen i att konatnt gråta på psykkliniken? Vad ger det dig? varför går du dit? varför pajar du för dig själv?

nånå
nu struntar vi i dig o hur du mår, för detta är faktiskt ett politiskt juridiskt probloem.

Vad gör man då? ge doktorn det han vill ha då.
berätta om när du bortfördes av aliens och våldtogs på månens bakksida, och att polisen står på rymdmännens sida. Be om hjälp att agera mot aliensen och kräv tillträde till esrange och att sverige tar up det hela i FN osv..
teater. kan man spela glad o söt kan man spela tokig och ful me.

jag har ofta haft sama problem med at vara "glad och kontaktbar".
att det är färghållning och skentrevlighet är ngt de skiter i.

Känslig självförstörande, e vad du e.
o det e väldigt jobbigt.

jepp.
synd at man inte får vara sådan o leva.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25828 av
Svar från i ämnet vill gärna ha er uppfattning!
personlighetsstörning?*
Mer
18 år 6 månader sedan #25841 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet vill gärna ha er uppfattning!
Mindy

Är man känslig så tror jag att man lättare kan läsa av människors beteende och attityder. Att inte känna sig trodd av sin omgivning är horribelt och man har svårt att lita på folk. När man känner att ingen annan förstår en så måste man vara bra mot sig själv. Om inte så blir man ett offer. Kanske lättare sagt än gjort. Det är visserligen väldigt lätt att haka upp sig på det negativa,men man vinner inget på det.