vill gärna ha er uppfattning!

Mer
18 år 6 månader sedan #25846 av Admin1
Konstigt att de bara skriver personlighetstörning för det finns ju säkert ett 10-tal olika personlighetsstörningar att välja på. Borderline är en personlighetsstörning, som egentligen är ganska allvarlig. De med borderline har ganska hög självmordsfrekvens och är stora konsumenter av sjukvård. De kan också ha psykosliknande besvär som kallas för gränspsykos.
Mer
18 år 6 månader sedan #25875 av Mindy
för det första spelar jag inte.
för det andra har jag inget val än att gå dit.
det är ett av kraven för att vara utskriven; att ha regelbunden kontakt med psykolog och läkare.
dessutom vill jag gå dit, för jag har inte tänkt vara sjuk resten av livet, jag vill reda upp det som orsakar depressionen, vilket inte har med schizofrenin eller personlighetsstörning eller vad fan de nu vill klassa det som. det är för att min mamma och bror tog livet av sig.
jag är ledsen.
inte "negativ/självförstörande"

sen hade det ju klart varit trevligt att bli av med rösterna och hallucinationerna också.
Mer
18 år 6 månader sedan #25878 av Undrande

Mindy skrev: för det första spelar jag inte.


Livet är politik Mindy, vad är verklighet?
jag förstår att du inte spelar, men det hadlar inte om det utan om villkor.
Vem säger vad som är vad och varför och hur och ...politik.

för det andra har jag inget val än att gå dit.
det är ett av kraven för att vara utskriven; att ha regelbunden kontakt med psykolog och läkare.


Och du har det kravet och han vill inte pensionera dig? Jag tror du kan sova gott i natt, din egen doktor kommer att hjälpa dig, han har inte råd att ha dig inne och f-kassans doktorn har inte budgetansvar för hans avdelning.
du har en polare i honom, vad gäller om du ska få flis, han kommer at få agera mot försäkringsdoktorn, ev ta in second opion, minns då att tydligt spela ut dina fel den dan, även om du mår toppbra, annars...
men det e inte bra detta, kan göra allt värre för dig.

Han får skriva in om alienserna och förklara att han inte ville ge ut informationen, typ. du kommer ju att kosta mer annars, så om han ljuger sparae han pengar åt skattebetalern. Vilket också förteodndeläkaren tror sig göra genom at inte sjukpensionera dig. Eller så skiter han totalt ioi det förtroendeläkaren, vilket ju han ska göra, han ska inte ta ansvar för om du kostar socialvård och landstiong miljones miljoner. Politikerna besämmer hur det ska bli efter reglerna som de satt upp til sist.
Och politikerna kan följa din doktor, speciellt om de ser att kollegorna i landsting och kommun får mer att betala.

politik, biz, thats all.

eller har han skrivit detta efter ha haft dig inlagd flera år? det e förtroendeläkaren väl?

dessutom vill jag gå dit, för jag har inte tänkt vara sjuk resten av livet, jag vill reda upp det som orsakar depressionen, vilket inte har med schizofrenin eller personlighetsstörning eller vad fan de nu vill klassa det som. det är för att min mamma och bror tog livet av sig.
jag är ledsen.
inte "negativ/självförstörande"


Bra att du har koll på hur du själv reagaerat och jobbar med dina tankar.
Men...är du inte neggo/självförstörande, även om det finns rimlig anleding utåt sett att vàra det? jag har ju svårt att se hur du ska kunna förbättra läget genom att tex skära dig, annat än akutlindring av ångest.

men det är ju förbenat trsist at du när du mår så dåligt ska få en lök på laxen här med ekonomin..eller..hmm..säger man så?