hur fort kan du springa ifrån din sjukdom?

Mer
11 år 4 månader sedan #546860 av Geta
Nu menar jag ett symboliskt larmsystem i sinnet. Vid min senaste psykos för snart 8 år sedan monterade jag in sjutillhållarlås men använder det inte. Konstigt att min syster gick med på det. Låssmeden begärde att jag skulle betala kontant. Han förstod väl att jag var knäpp eller om ryktet hade gått via vaktmästaren.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546864 av Hurt
ja la på stark ström på min dörr om nån fötsökte öppna dörren skulle den få en rejäl stöt och kanske dö till och med...
Mer
11 år 4 månader sedan #546906 av Admin1
Det verkar vanligt att man flyttar på sig och särskilt om man bor på mindre orter. Antagligen är det lätt att tro att ens problem beror på omgivningen och därför byter man ut den så blir livet mycket bättre.

Mitt tips är att man lär sig att tidigt upptäcka psykoser och försöka att handla så att de inte bryter ut. Det som är viktigt att få är (som minskar psykosrisken):

patientutbildning
familjeutbildning
KBT mot psykossymptom om man har sådana
Personligt Ombud
Sysselsättning eller arbete.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #547038 av Hurt
fast nu har ja fått min spruta och mår mycke bättre och känner ingen kris och panik längre utan ja mår toppen... meb flytta kommer ja alltid göra för rastlös. ja ska flytta till karlstad, sen skåne och sen tillbaks till uk och den här gången till ett ställe utanför london....
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #547043 av Hurt
ja kommer aldrig kunna slå mej till sinnesro på ett och samma ställe för jämnan... suckar djupt...
Mer
11 år 4 månader sedan #547073 av Geta
Man flyttar ju för att man skäms så mycket.