hur fort kan du springa ifrån din sjukdom?

Mer
11 år 4 månader sedan #546827 av Geta
Jo, jag har också fått flytta två gånger från stad till stad för att jag gjort bort mig på grund av mina psykoser.
En gång bröt psykosen ut på arbetsplatsen. Efter det fick jag lägga min yrkeskarriär på hyllan.
Mer
11 år 4 månader sedan #546838 av Geta
Min första psykos bröt ut när jag var nitton år. Jag gick en yrkesutbildning inom sjukvården. Psykosen hade byggts upp under ett par år. Men plötsligt började jag få vanföreställningar. Minns inte i detalj vad de handlade om. Kom snabbt in på mentalsjukhus där jag var inlagd en månad med diagnosen schizofreniform psykos. Medicinerades med Mallorol, Disipal och Valium. Sedan har det rullat på.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546856 av Hurt
bara två gånger... ja kommer få flytta en gång per år minst dom närmsta tio åren för att inte göra bort mej... sen får man räkna med att jag ska hinna med mina studier och jobb... men ja kommer väl snart hoppas ja att inte göra bort mej haja lixom killen som flyr hära som fan...
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546857 av Hurt
asssååå ja hoppas ja kommer snart lära mej att inte göra bort mej så ja slipper röra på mej hela tiden... så himla trött på att gömma mej hela tiden...
Mer
11 år 4 månader sedan #546858 av Geta
Om du medicinerar dig noga behöver du inte bli psykotisk och göra bort dig och därför vara tvungen att flytta.
Du märker nog själv vad som utlöser dina psykoser. Själv har jag folkskräck. Det är kontakten med människor som triggar igång mina psykoser. Därför är jag mest för mig själv. Det går bra numera då jag har sjukersättning.
Det var värre när jag jobbade. Då var larmsystemet ständigt inkopplat.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546859 av Hurt
ja har varit för rädd ens för att skaffa larmsystem pga företagen bakom dom kan va några ja kan göra nej bort hos och sen vill dom mej illa.... men ida tänker ja inte så att jag måste fixa larmsystem utan mera att ja vill som du va ensam för ja blir sjuk av dom...